Amazon se může stát po firmě Facebook dalším významným konkurentem, který přetáhne část zákazníků vyhledávači Google. U některých firem jde o přesun 50 až 60 procent prostředků na inzerci z vyhledávače Google na Amazon. Pro Google jde o vážnou hrozbu, příjmy z reklamy tvoří 86 procent všech příjmů jeho mateřské společnosti Alphabet.
Loni měla společnost Alphabet příjmy z reklamy na nejrozšířenějším vyhledávači světa ve výši 95 miliard dolarů. To je 86 procent příjmů celé firmy. Nyní roste firmě Alphabet vážný konkurent v Amazonu.
I když přesun peněz není v procentuálním vyjádření výrazný, jedná se o stovky milionů dolarů, uvedla televize CNBC. Týká se to zejména výrobců spotřebního zboží.
Od roku 2012, kdy firma Facebook vstoupila na burzu, jde o největší hrozbu v segmentu internetové reklamy pro vládce vyhledávání na internetu. Facebook v roce 2012 generoval z reklamy „pouhé“ 4 miliardy dolarů. Za pět let je desetkrát zvýšil na 40 miliard dolarů.
Podobně by mohly růst příjmy z reklamy i firmě miliardáře Jeffa Bezose. Pro mnoho zákazníků se stránky Amazonu stávají hlavním zdrojem vyhledávání zboží. Podle firmy eMarketer tržby z reklamy pro tento rok u firmy Amazon dosáhnou 4,6 miliardy dolarů.
Podíl na americkém trhu s internetovou reklamou (odhad pro rok 2018 v %) | |
---|---|
37,1 | |
20,6 | |
Amazon | 4,2 |
Microsoft | 4,1 |
Zdroj: eMarketer
Pokud by Amazon stoupal po stejné trajektorii nárůstu reklamy jako Facebook, znamenalo by to pro Google vážné problémy, upozornil server Quartz. Pro tento rok si Google ukousne z trhu s internetovou reklamou v USA 37 procent, v roce 2016 to bylo 41 procent.
Dále o firmě Amazon čtěte: