Menu Zavřít

Ambice podpořené růstem

17. 3. 2005
Autor: Euro.cz

Seznam.cz

MM25_AI

PRAHA (oh) – Největší český internetový portál je v dobré ekonomické kondici. Za loňský rok vydělala společnost Seznam.cz, která stejnojmenný portál provozuje, 110 milionů zisku před zdaněním. To je o 360 procent více oproti roku 2003. Tržby firmy meziročně vzrostly o 115 procent na 553 milionů korun. Více než polovinou se na tržbách podílely výnosy ze zápisů do katalogu vyhledávače, jakéhosi upřednostnění odkazu na firmu při zobrazení výsledků vyhlédávání klíčového slova. „Tyto příjmy loni stouply více než dvojnásobně, zejména malé a střední firmy si tuto formu marketingu velice oblíbily,“ říká šéf a 70procentní vlastník Seznamu Ivo Lukačovič.
Dividendy Seznam vyplácet nehodlá, zisk chce investovat zpátky do firmy. „Nechystáme ani mezinárodní expanzi či proniknutí do jiného oboru,“ vylučuje Lukačovič možnost, že by firma začala podnikat v televizním nebo rádiovém byznysu. „Naší strategií je pracovat na volném trhu, ne regulovaném. Navíc máme v internetovém podnikání stále kam růst, v desítce nejnavštěvovanějších českých internetových stránek máme jen pět příček,“ říká sebevědomě. Pro letošní rok Lukačovič nepočítá s udržením trendu dvojnásobného nárůstu tržeb. „Takový vzestup výnosů nejsme v této velikosti již schopni dosáhnout. Pesimistická varianta počítá se 700 miliony, optimistická s 900 miliony tržeb,“ vypočítává.
Seznam si hodně slibuje od nových služeb, které spustil minulý týden – bulvární internetový portál a vyhledávač, do něhož investoval více než osm milionů. Inovovaný způsob vyhledávání obsahuje jakýsi našeptávač, který uživateli při zadávání hledaného slova nabízí nejčastěji používané výrazy. Současně s výsledkem hledání se alespoň u deseti odkazů zobrazí náhled na stránku, takzvaný screenshot.
Portál Super.cz připravuje Seznam s vydavatelstvím Stratosféra. „Je to tvrdě bulvární projekt, který vychází z tištěné podoby nového deníku SuperSpy, ale zároveň reaguje na aktuální dění jako každý jiný internetový zpravodajský server,“ dodává Lukačovič. Šéf Seznamu neskrývá ambice, kam hodlá Super.cz dovést. „Z hlediska návštěvnosti to nebude žádný outsider, do konce roku by měl být mezi pěti nejnavštěvovanějšími českými servery. Osobně věřím, že se nám ho podaří dostat na druhou, třetí příčku,“ uzavírá.

  • Našli jste v článku chybu?