Do segmentu užitkových vozů ve Spojených státech, zejména oblíbených pickupů, se derou dieselové motory. Automobilka Ford nabízí u populárního modelu F-150 prvně v historii naftový třílitrový motor. Důvodem je nižší spotřeba. Na autosalonu v Detriotu se více mluví o návratu naftových motorů než o elektromobilech.
Německé automobilky po aféře Volkswagenu s dieselovými motory před dvěma a půl roky v Americe vyklidily pole v nabídce „čistých dieselů“. Ještě těsně před skandálem, který vypukl v září 2015, byly k vidění reklamy, které propagují naftové motorizace u osobních vozů.
Reklama VW na čistý diesel pro americký trh z června 2015:
Výkonnost a přitom nižší spotřebu paliva než u benzínových motorů. Argument, který používaly německé automobilky, nyní převzali američtí konkurenti. Například Ford.
V Americe populární pickup Ford F-150 poprvé v historii nabízí variantu s třílitrovým dieselovým motorem, který má mít spotřebu na dálnici 9,4 litru na sto kilometrů. Cena začíná na 27 610 dolarů (574 tisíc korun).
„Víme, že lidé jsou citliví na spotřebu,“ řekl k „revolučnímu“ kroku americké automobilky z Detroitu Dave Filipe, viceprezident Fordu pro globální vývoj firmy.
Ford sází na dieselové motory:
Tohle je pořádný diesel! Osmiválec 6,7 l Ford Power Stroke má 1270 Nm
Nižší spotřeba a s tím spojený i vyšší dojezd je podle manažera svatým grálem pro kupce těchto aut, jimž Američané říkají náklaďák (truck). Přitom série vozů F je po dlouhá léta nejprodávanější značkou vozů ve Spojených státech.
Na letošním autosalonu v Detroitu hovořili zástupci amerických automobilek (General Motors, Fiat-Chrysler, Ford) nadšeně o výhodách naftových motorů. „Jsme přední značkou pro diesel,“ tvrdí Mark Reuss z General Motors, viceprezident odpovědný za vývoj. GM nabízí nový Chevrolet Silverado rovněž s dieselovým motorem.
Prodeje modelů F automobilky Ford v USA | |
---|---|
2013 | 763 402 |
2014 | 753 851 |
2015 | 780 354 |
2016 | 820 799 |
2017 | 896 764 |
Německý deník Süddeutsche Zeitung napsal, že v Detroitu panuje daleko větší nadšení ze vznětových motorů než například z elektromotorů.
Deník Handelsblatt si neodpouští ironickou poznámku, že právě ve Spojených státech začala aféra dieselgate, ale po více než dvou letech nabízejí dvě největší automobilky – GM a Ford – své robustní pickupy se vznětovými motory.
Pozornost na autosalónu v Detroitu budí pickupy:
V segmentu užitkových vozů německé automobilky na americkém trhu prakticky nejsou zastoupeny. Pro americké zákazníky němečtí výrobci nabízejí hlavně těžké SUV. Například firma BMW loni v USA prodala 300 tisíc vozů, pouze 10 tisíc z nich je s naftovým motorem. Jedná se zejména o model X5.
Související články: