Rodinná firma Petr Hobža ze Strážnice zaujala ve světě s netradiční česnekovou příchutí brambůrek. Objednávky dostává z Afriky i Spojených států.
Česnekové brambůrky od českého výrobce Petr Hobža nejsou pro každého. Především ženy jim často nedokážou přijít na chuť. Přesto si neobvyklá příchuť získala řadu věrných zákazníků a to i v dalekém zahraničí.
Rodinná firma ze Strážnice loni před Vánoci proto odstartovala export do USA. „Ve Spojených státech jsou naše česnekové brambůrky velmi oblíbené. Prodávají se napříč celými státy, ale zejména v New Yorku a okolí,“ říká Petr Hobža mladší. Syn zakladatele a majitele firmy Petra Hobži staršího působí v současnosti s bratrem Liborem na pozici jednatele firmy.
Firma Petr Hobža má v portfoliu i brambůrky s příchutí slaniny, černého pepře a klasické solené. Aktuálně rozjíždí výrobu hořčicových brambůrek a v nejbližší době plánuje uvést na trh i paprikové.
Největší poptávka sice panuje po solených brambůrkách, právě česnek je však do velké míry světovou raritou a firma dostává pravidelně objednávky na menší množství prakticky z celého světa. „Objednávky chodí z Polska, z Vietnamu, často také ze Švédska a Ruska, a dokonce i ze střední části Afriky,“ dodává Hobža mladší.
Hobža starší začal prodávat smažené brambůrky už za minulého režimu a postupně se vypracoval na jednoho z největších tuzemských producentů. Donedávna přitom podnikal jako fyzická osoba, teprve loni vznikla z důvodů nástupnictví akciová společnost Petr Hobža Snack. Rodinná firma se od konkurence liší tím, že brambory při výrobě neblanšíruje, tedy nezbavuje škrobu a cukru.
Více o trhu se slanými pochutinami čtěte v příštím vydání týdeníku Euro, které vychází v pondělí 14. května.
Přečtěte si také: