Menu Zavřít

Americká elektronická Superstar

25. 10. 2006
Autor: Euro.cz

Online soutěže talentů zažívají zlaté časy

Uprostřed všech těch klipů s vánočním karaoke, s chvaty bojových umění a s tanečními kroky inspirovanými hvězdnými válkami se někde na síti skrývá skutečný talent. Mediální giganti stojí před nelehkým úkolem, jak prosít ty potrhlé a podivínské lidi a najít mezi nimi potenciální hvězdu. Nyní se na této práci chtějí podílet i Epic Records, Universal Music Group a EMI a společně s nově založenou webovou stránkou Music Nation proměnit hudební online soutěže v seriozní byznys.
Představte si soutěž American Idol (v Česku známá jako Superstar) v elektronickém podání. Tentokrát by si svého okamžiku slávy mohly užít miliony lidí, nejen desítky tisíc zájemců, kteří čekají ve frontách u sálů, aby podstoupili konkurz v televizní show. V polovině listopadu budou moci soutěžící ve wannabe rocku i městském a pop rocku začít dodávat svá videa na stránku Music Nation. Společnost Clear Channel Communications pak bude soutěž propagovat online i v éteru.
Patnáctitýdenní soutěž ve třech zmíněných kategoriích začne v lednu. Každý týden porotci a publikum rozhodnou o tom, kdo ze zpěváků postoupí do dalšího kola a později možná i získá smlouvu s Epic Records. Universal Music Group a EMI plánují, že příští rok budou sponzorovat soutěž v Evropě a v Asii. Klipy mají být také využity k vytvoření online vysílacího kanálu v rámci nového video projektu Venice Project.
Music Nation nebude dlouho jediná se svou přehlídkou talentů. Fox Interactive Media přemýšlí podobně. Digitální divize News, která v květnu přinesla soutěž v karaoke na stránkách kSolo.com, nyní zvažuje, jak integrovat tuto službu do webu MySpace, aby tato přehlídka mohla být provozována stejně online jako American Idol. A dva měsíce stará webová stránka Bix, na níž lidé mohou poslat vlastní komedii, zúčastnit se soutěže krásy nebo si to rozdat ve zpěvu, tvrdí, že známé značky a studia se již nemohou dočkat jejích budoucích projektů.

WT100

Vysoce výnosné.

Počet webových soutěží, ať už je sponzorují velké značkové firmy nebo si je dělají lidé jen tak pro zábavu, se v poslední době velmi zvýšil. Dosud však byly výhradně záležitostí marketingu a zábavního průmyslu. Letos na podzim zahájil producent soutěže Přeživší Mark Burnett onlineový hon Zlatá horečka, který slibuje vítězi milion dolarů ve zlatě. Nápovědy k soutěži se budou objevovat na stránkách AOL a v televizní stanici CBS. Také společnosti Mentos a MasterCard nakonec spustily soutěž pro zákazníky ve vytváření vlastních videonahrávek.
Music Nation chce nyní využít vlny nadšení pro objevování talentů a usiluje o vytvoření oblíbené webové stránky. Společnost chce zadat lidem, aby roztřídili obrovské množství materiálů, objevujících se na videu, MP3 a blozích, a pomoci zavedeným značkám přizpůsobit se novému digitálnímu světu. Charlie Walk, ředitel společnosti Epic Records, která nabídla předem téměř milion dolarů za to, že bude součástí projektu, prohlásil: „Když si lidé soutěž zamilují, bude to pro nás nakonec velmi výnosné.“
Music Nation by mohla nakonec i neuspět. Uživatelé webu mohou být kritičtější než jejich „offline“ protějšky a soutěž, končící smlouvou se značkovou firmou, jim může připadat nudná. Jde však o zkoušku, kterou je hudební průmysl hledající zoufale možnost růstu ochoten podstoupit.

Copyrighted 2006 by The McGraw-Hill Companies, Inc BusinessWeek

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).