Menu Zavřít

Analýza: Hyundai už nechce být Hyundai

10. 11. 2015
Autor: Redakce

Od aut za desítky tisíc korun k luxusním limuzínám za miliony. To je cesta páté největší automobilky světa, korejského Hyundaie. Vedle aut pro masový trh bude nyní vyrábět i luxusní vozy. A to pod značkou Genesis.

Na první pohled to působí divoce. Ještě před několika roky se Hyundai pyšnil hlavně nízkou cenou svých „plastových“ vozů. Dnes kvalitu vozů středního proudu této značky nikdo nezpochybňuje. Bude ale stačit na nejvyšší ligu? Je evidentní, že Hyundai si chce ukousnout ze stále více rostoucího trhu s luxusními vozy. Prémiová auta jsou výdělečnější a jejich prodeje neklesají ani za krizí. V segmentu nehrozí ani nebezpečí ze strany stále agresivnějších čínských „lowcostových“ výrobců.

„Rozhodli jsme se stvořit novou značku té nejvyšší úrovně. Budou to auta pro mladší náročnější zákazníky,“ řekl v Soulu místopředseda společnosti Euisun Čang. Hyundai se tak vydává ve stopách Nissanu a Toyoty. Ty své prémiové značky Infiniti a Lexus představily v roce 1989. Než se však na trhu prosadily, trvalo to roky. Obě firmy přitom utratily na jejich podporu miliardy dolarů.

Rozhodli jsme se stvořit novou značku té nejvyšší úrovně. Budou to auta pro mladší náročnější zákazníky

Zvažovali tohle v korejské automobilce? Zcela jistě ano, o jejich našlapování kolem luxusního segmentu se hovoří léta. Ale co je přimělo k rozhodnutí nyní? Spíše než úspěch japonských rivalů je mohli inspirovat korejští elektroničtí obři LG a Samsung. Také ti bodovali nízkými cenami, dnes kladou důraz na styl a prestiž.

bitcoin_skoleni

První vozy nová značka Genesis nabídne v Severní Americe, Jižní Koreji, Číně a na Blízkém východu. Budou to modely Genesis (u nás jeho cena začíná na 1,69 milionu korun) a Equus (v Česku se neprodává). Oba sedany budou upraveny, přejmenovány na G80 a G90 a zmizí z nabídky Hyundai. Do Evropy a dalších míst pak Genesis zamíří, až bude mít plnohodnotnou modelovou řadu. Ta má do roku 2020 zahrnovat sedan, sportovní kupé a dva SUV.

Do té doby si zákazníci mají zvyknout na nový název. „Když se řekne Hyundai Genesis, lidé si to spojí s modelem Elantra za 18 tisíc dolarů. A to je pak obtížné oddělit, když chcete po zákazníkovi, aby utratil 60 nebo 70 tisíc dolarů,“ říká Larry Dominique, prezident společnosti ALG.

  • Našli jste v článku chybu?