Šampionát ADAC GT Masters je už
dlouhé roky pro přední světové automobilky, kterými jsou Porsche, Lamborghini,
Mercedes-AMG, BMW, Audi či Chevrolet, významným místem pro prezentaci silných
speciálů kategorie GT3. V letech 2018 a 2019 série zavítala i do Mostu. Na
tamějším autodromu se měla jet i letos, ovšem kvůli vládním opatřením byl závod
zrušen.
A jasné je, že ADAC GT Masters se v Česku neobjeví ani v roce 2021. Mostecký autodrom v nedávno zveřejněném kalendáři šampionátu nefiguruje. „Kvůli nejasné budoucnosti v souvislosti s bojem proti pandemii nemoci covid-19 by nejraději odjeli co nejvíce závodů v Německu,“ vysvětluje Jana Svobodová, sportovní ředitelka Autodromu Most. „Pro zahraničí mají na příští rok vyčleněny jen dva podniky,“ doplňuje. Kromě německých okruhů se tak ADAC GT Masters v roce 2021 pojede jen na nizozemském Zandvoortu a rakouském Red Bull Ringu.
Dlužno dodat, že Most doplácí i na
aktuální třenice uvnitř německého motorsportu. Došlo tam totiž k tomu, že
závodní automobily specifikace GT3 budou moct nově soutěžit i v další
legendární sérii DTM. „Kvůli tomuto boji o ,mistrovství vozů kategorie GT3'
chce být ADAC GT Masters nejvíc k vidění právě v Německu,“ pokračuje Svobodová.
Nicméně promotéři série prý dali příslib, že v roce 2022 se do Mostu vrátí.
A podobné potíže jako v severozápadních Čechách nyní řeší i v Brně. V provizorním kalendáři mistrovství světa motocyklů na příští rok chybí srpnová Velká cena České republiky. Zatímco v minulých letech způsobovaly potíže především diskuze o tom, z jakých veřejných rozpočtů se má Grand Prix dotovat, tentokrát zahraničním promotérům došla trpělivost s povrchem brněnského automotodromu.
Po vedení závodiště žádají
kompletní rekonstrukci, která vyjde zhruba na 100 milionů korun. Tolik peněz
však město, kraj ani samotní vlastníci Masarykova okruhu do oprav zatím dát
nechtějí.
Jasné tak nyní je, že po letošní
chudé sezoně, kdy musela být řada podniků odřeknuta a pár povolených závodů se
odjelo s minimální diváckou účastí, čeká brněnský a mostecký okruh, a s nimi i
všechny české fanoušky motorsportu, možná ještě slabší ročník 2021. To vše v
době, kdy se v Brně i Mostě plánují rozsáhlé modernizace autodromů.