Využíváte služby profesní organizace pro svůj marketing? Je pro vás významným zdrojem informací? Pokud ano, v kterých oblastech především? Mojmír Jurčík, Elis Praha elektroinženýrské služby, s. r. o. sužby Asociace montážních firem technického zařízení, jejímž členem jsme, pro marketing prakticky neužíváme.
Využíváte služby profesní organizace pro svůj marketing? Je pro vás významným zdrojem informací? Pokud ano, v kterých oblastech především?
Mojmír Jurčík, Elis Praha elektroinženýrské služby, s. r. o. sužby
Asociace montážních firem technického zařízení, jejímž členem jsme, pro marketing prakticky neužíváme. Doufám, že splní jiný účel, pro nějž jsem do asociace vstupoval - zejména hájení zájmů podnikatelů, zasazování se o lepší obchodní klima, o etiku v podnikání, která zejména po roce 1995 silně poklesla, což brzdí rozvoj firem. Konkrétně jde například o lepší platební kázeň, o vytvoření optimistického klimatu ve společnosti, o lepší přístup státu k podnikatelům a podnikání. Asociace montážních firem technického zařízení některé služby, které lze pro marketing využít, sice nabízí, ale pro nás se příliš nehodí. Možná, že je využijeme někdy později. Marketingem se v naší firmě, která má 150 zaměstnanců, zabývá především obchodní oddělení.
Zdeněk Jetmar, Jetmar a partner, s. r. o.
Naše firma, která zaměstnává dvacet lidí, je členem Cechu klempířů, pokrývačů a tesařů. Pro náš marketing některé jeho služby využíváme, ale je pro nás spíše podpůrným zdrojem informací. Například informace týkající se průzkumu trhu nevyužíváme, stejně jako informace o konkurenci. Velmi výraznou pomocí pro náš marketing jsou ale informace o trendech na trhu - o nových výrobcích a především o předpisech týkajících se našeho oboru a podnikání.