Menu Zavřít

Anketa: Rodiče preferují školy s interaktivní výukou

24. 1. 2011
Autor: profit

Výsledky ankety mezi rodiči budoucích prvňáčků ukázaly, že rodiče posuzují i vybavenost škol moderními technologiemi a učebními pomůckami.

Foto: archív Profit

Vhodný výběr základní školy je důležitým mezníkem v životě každého rodiče i jeho ratolesti a ovlivňuje jej proto řada kritérií: vzdálenost od místa bydliště, celkový dojem z prostředí a učitelů nebo nabídka zájmové činnosti. V posledních letech ale rodiče ověřují také vybavenost školy. „Vybavení moderními technologiemi a interaktivními pomůckami může být pro rodiče jedním ze silných motivátorů při výběru školy,“ potvrzuje Vít Beran, ředitel Základní školy v Praze-Kunraticích. Sázka na moderní metody výuky se této škole vyplatila. „V roce 2009 jsme se stali pilotní školou projektu VZDĚLÁNÍ21, díky kterému máme možnost zapojit moderní informační technologie do výuky. Žáci druhého stupně naší školy se učí z interaktivních učebnic, využívají osobní netbooky ve škole i při domácí přípravě a čerpají z široké nabídky zdrojů informací a multimédií. Takové projekty jsou pro rodiče i děti samozřejmě velmi atraktivní. Přinášejí novou, zajímavější formu výuky,“ dodává Vít Beran. K zápisu do školy v Kunraticích letos přišlo téměř sto dvacet dětí, přijmout je však možné jen dvě třetiny z nich.

Anketa: CO OVLIVNILO RODIČE PŘI VÝBĚRU ŠKOLY?

• 56% vzdálenost od místa bydliště

• 38% doporučení

• 32% vybavení školy (včetně ICT technologií)

• 30% osobní dojem

Moderní technologie podporují lepší práci učitelů

Kunratická škola využívá interaktivní pomůcky od prvních tříd, zejména interaktivní tabule a interaktivní učebnice, které pomáhají učiteli udržet děti v hodinách aktivnější. „Interaktivní tabule umožní přímo z notebooku zobrazovat videozáznamy, grafy, obrázky a animace a také s nimi pracovat. Obrázky je možné si zvětšit, malovat do nich, připisovat komentáře. Text je možné doplňovat, přesouvat, zvýrazňovat,“ popisuje práci s interaktivní tabulí učitel matematiky a fyziky Lukáš Zvěřina. Podporou učiteli v této formě výuky je interaktivní učebnice. „Jedná se o elektronickou verzi tištěné učebnice, která navíc obsahuje audionahrávky, videa, obrázky, fotografie, animace, tedy multimédia, která výuku oživují,“ doplňuje Lukáš Zvěřina.

V každém ročníku přibývají možnosti předmětů, v nichž se dají využít moderní technologie jako podpora práce učitele. Vrcholem je zapojení komplexního vzdělávacího systému FlexiLearn, který přináší žákům a učitelům možnost práce ve společném digitálním prostoru ve škole i při domácí přípravě. Žáci se učí z interaktivních učebnic v kombinaci s tištěnými, odevzdávají úkoly i testy elektronicky, využívají propojení s elektronickými slovníky a internetem. „Pro učitele přináší tento systém například možnost editace nebo vytváření vlastních výukových materiálů a jejich sdílení, zjednodušení komunikace s rodiči a žáky. Samozřejmostí už je nabídka odborných konzultací a vzdělávacích aktivit pro učitele, které přispívají k dalšímu zvyšování kvality výuky,“ říká Jiří Havlík, koordinátor projektu VZDĚLÁNÍ21. „Učitelům nabízí tento systém profesionálně – didakticky i obsahově – zpracovaný výukový materiál, který si však mohou podle svých potřeb upravit či doplnit a také jej sdílet, tedy dát v digitálním prostoru k dispozici žákům nebo kolegům,“ říká Jiří Havlík.

bitcoin_skoleni

Interaktivní učení si mohou rodiče odzkoušet

S narůstajícím zájmem o interaktivní výuku stoupá nabídka studijních a výukových materiálů i jejich dostupnost. Nakladatelství Fraus, průkopník interaktivních učebnic na českém školním trhu, přichází s novinkou – žákovskou licencí na interaktivní učebnice pro domácí přípravu. „Do konce pololetí si mohou používání jedné z těchto učebnic žáci vyzkoušet zdarma. Pokud bude mít zájem o licence na další učebnice, je možné zakoupit je v ceně kolem stokoruny za učebnici na jeden školní rok včetně prázdnin,“ říká Petr Kykal, vedoucí projektu FlexiLearn. Obsah interaktivních učebnic vychází z učebnic tištěných a odpovídá osnovám schváleným ministerstvem školství. „Používání interaktivních učebnic není vázáno na interaktivní tabule. Vyzkoušet si tuto nejmodernější učebnici může každý žák, který má doma počítač,“ říká Markéta Mead, tisková mluvčí projektu.

  • Našli jste v článku chybu?