Doprava Nekonečný příběh jihočeské dálnice D3 má další dějství. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zakázal Ředitelství silnic a dálnic uzavřít smlouvu se společností Skanska, která měla začít stavět dva úseky mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Budějovicemi. Antimonopolní úřad vydal předběžné opatření ohledně zákazu kvůli stížnostem dalších účastníků tendru, konkrétně sdružení firem Eurovia a Strabag. Společnosti namítaly, že vítězná Skanska v tendrech nabídla podezřele nízké ceny, které nemohou pokrýt skutečné náklady stavby. Skanska zvítězila s cenou zhruba 600 milionů korun za každý úsek, což v části Borek–Úsilné odpovídalo 46 procentům ceny projektu, v případě úseku mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem pak 43 procentům původní ceny. V prvním případě rozdíl mezi nabídkou Skansky a konsorcia Eurovia–Strabag činil 120 milionů korun.
Pro dokončení dálnice to znamená zdržení. Jak velké bude, není zatím jasné. Kdyby antimonopolní úřad nezasáhl, běžela by čtyřicetidenní lhůta, ve které mělo ředitelství smlouvy podepsat a stavba mohla začít. „Kroky ÚOHS bereme na vědomí a respektujeme. Nebudeme spekulovat o jejich dopadu na termín dokončení stavby, obecně lze říci, že projekt bude tímto určitě nějaké zpoždění mít,“ řekla mluvčí Skansky Lucie Nováková. Zároveň popřela, že by ceny byly neúměrně nízké. „Naše ceny vždy pokrývají náklady, případná rizika i marži,“ doplnila. V krizi a nedostatku zakázek na stavebním trhu klesly i ceny jiných dopravních staveb, například úseky D1 opravují firmy řádově za 60 procent původní ceny. Není to jediný problém a zdržení jihočeské D3. Už na jaře tehdejší ministr dopravy Zbyněk Stanjura prohlásil, že se vzdává nápadu svých předchůdců, zejména Pavla Dobeše, a dálnici nebude stavět formou PPP projektu.