O patnáct procent se v uplynulém roce zvýšily tržby českých internetových obchodů a dosáhly výše 52 milionů korun. Nejoblíbenějším zbožím byly počítače, mobilní telefony, oblečení a obuv, uvedl včera výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška.
Foto: Profimedia.cz
Internetoví prodejci vykázali podle odhadu APEK po odečtení služeb tržby 37 miliard korun. To je ve srovnání s předloňským rokem o čtyři miliardy korun více. Na nárůstu se podílel rozmach mobilního internetu i snížení cen elektroniky, uvedl Vetyška.
Zkušenost s nákupem přes internet má podle statistiky APEK 95 procent českých uživatelů internetu. “Nejčastěji nakupují lidé ve věku 25 až 34 let. Těsně před Vánoci nakupují trochu více muži, ale jinak je poměr nakupujících mužů a žen stejný,“ dodal Vetyška.
Přes 76 procent prodejců při dodání zboží spolupracuje s Českou poštou, 59 procent s PPL a 30 procent s DPD. Vlastní dopravu pak využívá 19 procent z dotázaných. Podle průzkumu mělo s Českou poštou loni špatnou zkušenost několikrát za rok celých 60 procent prodejců. Pouhých 16 procent obchodů žádné problémy nemělo. Mezi nejčastěji zmiňované potíže patří to, že doručovatelé i přes přítomnost adresáta doma vhodí do schránky lísteček s informací o tom, že jej doma nezastihli, a zboží si má vyzvednout na poště.