Technologická společnost Apple si podle všeho rozmýšlí svůj úmysl vyvinout vlastní elektromobil. Z utajovaného projektu pod pracovním názvem Titan už odvolalo desítky lidí.
Apple si detaily všech svých projektů zpravidla pečlivě chrání a stejně tomu tak bylo i v případě elektromobilu, který měl údajně připravovat ve spolupráci s automobilkou Magna Steyr v Německu, Rakousku a Kalifornii. Pro projekt Titan získal přední experty ze světových automobilek jako Volkswagen nebo Ford a přetáhl také zaměstnance od dosavadní jedničky na poli elektromobilů, společnosti Tesla Motors miliardáře Elona Muska.
Ačkoliv Apple vše tajil, generální ředitel Tim Cook přiživil spekulace prohlášením, že automobilový průmysl čeká velká změna. „Pamatujete si na Vánoce, když jste byli dětmi a nevěděli jste, co vás dole v obýváku čeká? Tohle bude podobné,“ uvedl na setkání s akcionáři firmy. V srpnovém rozhovoru pro Washington Post otázku na stejné téma smetl ze stolu se slovy, že lidé mají rádi překvapení.
Ambiciózní plány, které měly vyvrcholit uvedením vlastního modelu nejpozději v roce 2020, se však vybudovanému týmu odborníků nedaří naplňovat. Deník New York Times teď přišel s informací, že Apple už z programu propustil desítky lidí, což mu potvrdily tři zdroje. Není však jasné, zda to znamená úplný konec snažení, protože k projektu byly prý přizvány stovky lidí.
Přečtěte si o nejnovější evoluci klíčového modelu Tesla Motors: Tesla Model S je díky nové baterii rychlejší než Ferrari |
Apple v posledních dvou letech věnoval projektu elektromobilu velkou pozornost a prostředky. Výsledkem byl ale jen velice pomalý pokrok, který nezvrátil ani příchod zkušeného vývojáře Boba Mansfielda, který v Applu pracuje už od roku 1999. Podle agentury Bloomberg se pod Masfieldovým vedením změnila celá strategie, která místo elektromobilu počítala s vyvinutím systému pro autonomní vozidla.
Auto od Applu bylo už snem bývalého šéfa Stevea Jobse, který o jeho realizaci údajně uvažoval už v roce 2008, kdy Tesla Motors přišla s modelem Roadster. Projekt však byl schválen až po jeho smrti o tři roky později.
Dále čtěte:
Strhující koncept. Mercedes má vizi superluxusního elektrického kupé