Závod byl vlastně už rozhodnut: Facebook je s 500 miliony uživateli nejoblíbenější sociální sítí světa. Jenže minulý týden se znenadání objevil nový hráč. Koncern Apple přichází na trh s vlastním společenským webovým systémem. Ping se soustředí na hudbu a měl by se co nevidět stát hlavním konkurentem Facebooku.
Ping bude přímo napojen na „applácký“ virtuální obchod s hudbou iTunes. Uživatelé mají od minulého týdne možnost s pomocí Pingu poslouchat oblíbené písničky, komentovat nová alba, ohodnocovat hity, doporučovat či kupovat muziku. Zároveň vidí, které songy mají v oblibě přátelé, a listovat si jejich osobní hitparádou. Součástí budou samozřejmě i Facebookem proslavené funkce jako třeba zakládání profilů, možnost zveřejňování fotek a krátkých zpráv a vyhledávání starých či nových známých. To celé nebude fungovat jen na počítači, ale i na telefonech iPhone, tabletech iPad a mp3 přehrávačích iPod Touch.
„Myslíme si, že se náš nový produkt velmi rychle proslaví, protože ho okamžitě může využívat 160 milionů uživatelů iTunes,“ řekl minulou středu Steve Jobs, podle něhož by se služba dala přirovnat k setkání Facebooku a mikroblogu Twitter v obchodě s hudbou. Nová služba bude totiž obsahovat i několik vychytávek, které si kalifornští tvůrci „vypůjčili“ od společnosti Twitter. Uživatelé tak mohou například sledovat zprávy svých oblíbených interpretů, dozvědět se, na čem muzikanti zrovna pracují a kde bude jejich příští koncert. Podle Jobse je jeho sociální síť hlavně k objevování nové muziky. Možnost koupit si čerstvý hit na iTunes rovnou není jen praktická, ale pro společnost Apple samozřejmě i velmi výhodná. Přes iTunes se prodalo již neuvěřitelných 11,7 miliardy písní.