Nejvyhledávanějšími značkami na internetu jsou technologické společnosti, mezi něž se vmísil řetězec obchodů s naplocho baleným nábytkem. Vyplývá to ze žebříčku, který sestavil server Business Financing na základě dat z online nástroje Keyword Planner. Ten poskytuje společnost Google svým inzerentům jako pomůcku pro plánování kampaní.
Čeští spotřebitelé mají v oblibě výrobky Ikea. Jméno tohoto švédského nábytkářského giganta vyťukáváme do svých internetových vyhledávačů nejčastěji. Oblečení preferujeme z „háemka“, sháníme se po telefonech Xiaomi a pravidelně se stravujeme u McDonald´s, naznačuje přehled. Ikea je nejvyhledávanější značkou také v celé Skandinávii nebo v Maďarsku.
Na sousedním Slovensku se nejčastěji vyhledávanou značkou stal samotný Google. V případě oblečení hovoří data ve prospěch výrobků Nike, zbytek preferencí místních obyvatel je totožný s těmi, jaké vyznávají Češi. A to včetně oblíbené značky domácích spotřebičů (Bosch) či výrobce počítačových her (Epic Games).
A co ostatní státy? Německým vyhledávačům dominuje americký internetový gigant Amazon. Podobná situace je i v Rakousku, zatímco Poláci při surfování po webu do klávesnice nejčastěji zadávají název Netflix. Rusové, podobně jako Slováci i naprostá většina obyvatel Afriky, sázejí na Google, v USA vládne Amazon, jejich severnímu sousedovi Walmart, kdežto ve Střední a Latinské Americe pro změnu frčí Netflix. eBay je nejvyhledávanější značkou ve Velké Británii a Austrálii, obyvatelé francouzských tropických ostrovů Wallis a Futuna mají v oblibě whisky Jack Daniel´s, zatímco v Číně – i vzhledem k míře tamní cenzury – jednoznačně vítězí místní internetový prohlížeč Baidu.
Podle počtu zemí je zdaleka nejpopulárnější značkou Google, výsledkům vyhledávání dominuje v rovné stovce zemí. Pokud však jde o počet jednotlivých hledání, patří první příčka Amazonu miliardáře Jeffa Bezose. Na poli chytrých telefonů pro změnu tempo udává americký Apple. Bez zajímavosti není ani skutečnost, že ve Vatikánu je nejhledanější značkou Audi, ačkoliv sám nejslavnější obyvatel tohoto městského státu a hlava katolické církve, papež František, se nechává vozit vodíkovým papamobilem značky Toyota.
Nadvláda velkých jmen v přehledu potvrzuje, že lidé si zvykli používat vyhledávač jako internetový rozcestník. Nezadávají domény přímo do adresního řádku prohlížeče, ale napíšou název společnosti do vyhledávacího pole. Google jako nejhledanější značka na Googlu může trochu překvapit, než si uvědomíme, že adresní řádek desktopových i mobilních prohlížečů dnes slouží zároveň jako vyhledávací pole. Přitom zhruba 83 procent trhu si mezi sebe dělí Chrome od Googlu (63,5 % v lednu 2021) a Safari od Apple (19,5 %), v nichž je jako výchozí vyhledávací služba nastavený právě Google. Uživatelé si toho ale zjevně ve velkém měřítku nejsou vědomi a místo aby napsali vyhledávací dotaz přímo do adresního řádku, nechají si vyhledávačem nejprve vyhledat vyhledávač.