Menu Zavřít

Apple už není nejhodnotnější značkou, předstihl ho Google

3. 2. 2017
Autor: čtk

Google po pěti letech vystřídal Apple na pozici nejhodnotnější značky na světě. Vyplývá to z letošního žebříčku, který tento týden zveřejnila společnost BrandFinance. Hodnota značky Google se proti předchozímu roku zvýšila o 24 procent na 109,47 milionu dolarů (2,8 miliardy korun), hodnota značky Apple naopak o 27 procent klesla a činila 107,14 milionu dolarů.

Společnost Google mimo jiné provozuje největší internetový vyhledávač na světě. Apple vyrábí například mobilní telefony iPhone a počítačové tablety iPad.

„Apple si nedokázal udržet technologickou výhodu a opakovaně zklamal své stoupence, když přišel jen s kosmetickými úpravami namísto očekávaných výrazných změn,“ uvedla společnost BrandFinance. „Jeho značka ztratila na lesku a nyní musí soupeřit nejen s tradičním rivalem Samsung, ale i s řadou čínských značek,“ dodala.


Trumpův spojenec v Silicon Valley zvěstuje konec éry Applu:

Věk Applu je u konce, říká Trumpův kůň Thiel

 Peter Thiel


Třetí místo v žebříčku obsadila značka Amazon s hodnotou 106,37 milionu dolarů. Za ní následovaly značky AT&T a Microsoft. Nejvýše umístěnou neamerickou značkou je jihokorejská značka Samsung, které patří šestá příčka.

Nejlépe umístěnou japonskou značkou je na 12. místě Toyota, která tak drží první místo mezi automobilovými značkami. Nejcennější evropskou značkou je BMW na 17. příčce.

CIF24

10 nejhodnotnějších světových značek podle žebříčku BrandFinance: Nejhodnotnější značky podle žebříčku Brand finance 2017 Zdroj: BrandFinance

Dále čtěte:

App Store od Applu loni vydělal vývojářům 513 miliard

Google vydělává na popírání holocaustu, zlobí se židovské muzeum


  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).