GLOBÁLNÍ BYZNYS Už po sedmé za sebou se nejobdivovanější společností světa stal Apple. Stupně vítězů v žebříčku časopisu Fortune doplňují firmy Amazon na druhém a Google na třetím místě, které si oproti loňskému ročníku prohodily pořadí.
„Apple, jenž je podle Interbrand nejhodnotnější značkou světa, loni utržil 171 miliard dolarů a topí se v penězích. Fanoušci i trh už napjatě očekávají další přelomový produkt. Sází se na chytré hodinky nebo televizi, ale firma se prý ohlíží i po autech a zdravotnických zařízeních,“ píše se v hodnocení. Nejvyšší pořadí v žebříčku určovaném samotným korporátním světem zabírají převážně americké společnosti jako Berkshire Hathaway investora Warrena Buffetta (4.), Starbucks (5.), Walt Disney (7.) či konglomerát General Electric (10.). První evropskou firmou v přehledu je německé BMW na 14. místě, které je zároveň nejobdivovanější automobilkou.
Americké vedení v první dvacítce nabouraly už jen Singapore Airlines na 18. pozici.