Ceny služeb public relations loni v Česku většinou stagnovaly, na úrovni roku 2010 je ponechalo 75 procent agentur. Vyplývá to z průzkumu, který mezi svými členy provedla Asociace Public Relations Agentur.
Foto: Profimedia.cz
Sedmnáct procent agentur meziročně ceny zvýšilo, osm procent společností podnikajících v oboru PR je naopak snížilo. Průzkum APRA také ukázal, že ceny jednotlivých agentur se liší. “Nejvyšší jsou obecně u služeb s vysokou přidanou hodnotou, jako jsou strategické poradenství či komunikace společností v období krize a restrukturalizací. Naproti tomu ceny služeb v oblasti produkce či logistiky jsou výrazně nižší,“ uvedla výroční zpráva APRA.
Zhruba 58 procent agentur v průzkumu uvedlo, že loni svým zaměstnancům nezměnilo výši platů. Zbývajících 42 procent agentur zaznamenalo nárůst platů. Průměrná hodinová sazba v případě asistenta PR agentury loni činila 1023 korun a u ředitele 4450 korun.
Dobrovolné sdružení PR agentur APRA bylo založeno v roce 1995 a v současné době sdružuje 18 členských agentur, mezi kterými jsou největší hráči českého trhu s PR.