Arriva od poloviny loňského prosince jezdí na státem objednávaných linkách Praha-Tanvald, Kolín-Nový Bor, Praha-Rakovník a Praha-Písek-České Budějovice. „Ředitele Arrivy Daniela Adamku jsem osobně informoval, že za zjištěné nedostatky ministerstvo vyčíslilo pokutu na 670 tisíc korun,“ napsal Kremlík na twitteru. „Sankce za zpoždění, nevypravení vlaků nebo nenavázání na další spoje budou následovat po dodání čtvrtletních výkazů,“ doplnil.
Za měsíc provozu 23 kontrol vlaků. Ředitele Arrivy Daniela Adamku jsem osobně informoval, že za zjištěné nedostatky ministerstvo vyčíslilo pokutu na 670tis. Kč. Sankce za zpoždění, nevypravení vlaků nebo nenavázání na další spoje budou následovat po dodání čtvrtletních výkazů.
— Vladimír Kremlík (@KremlikVladimir) January 15, 2020
Na facebooku ministr navíc uvedl, že je rozčarován z nepříliš povedeného zahájení provozu Arrivy na rychlíkových linkách. „Panu řediteli jsem jasně oznámil, že pokud nebudou cestujícím poskytovány řádné a kvalitní služby v souladu se smlouvou, bude muset ministerstvo zvážit výpověď smlouvy,“ napsal.
Kremlík koncem prosince oznámil, že problémy u rychlíkových linek Arrivy se zabývá ministerstvo i Drážní úřad. Ministerstvo v minulosti vedle zpoždění a odřeknutí některých vlaků dopravce zaznamenalo potíže s prodejem jízdenek ve stanicích nebo netopící soupravu. Web iDnes.cz také napsal, že strojvedoucí této firmy dvakrát nerespektovali návěstidlo s příkazem zastavit a výpravčí si opakovaně stěžovali na to, že se nemohou domluvit se strojvedoucími z ciziny.
Přečtěte si komentář: Poučení Arrivou
Kremlík dnes na facebooku uvedl, že například na linkách mezi Prahou a Tanvaldem a Prahou a Rakovníkem byly nejčastějším nedostatkem nefunkční záchody, špatné označení vlaků nebo chybějící informace o cílové stanici. Arriva, která je dceřinou firmou německých drah Deutsche Bahn, na svém webu koncem prosince zveřejnila omluvu cestujícím.
Arrivě za problémy v železniční dopravě vyměřil pokutu už Liberecký kraj, vyčíslil ji na 815 tisíc korun. Hlavním důvodem je nefunkční odbavovací systém a také informační systém ve vlacích, který byl ještě na začátku ledna v němčině. O sankcích vůči firmě bude v únoru rozhodovat i Zlínský kraj. Před týdnem uvedl, že za zpoždění nebo nefungující prodej jízdenek v některých vlacích uplatní vůči Arrivě pokutu v řádu statisíců korun. V obou těchto krajích dopravce od nového jízdního řádu provozuje některé regionální vlaky.
Čtěte také:
Zavřete depo, České dráhy odcházejí. Soukromníci obsadí více kolejí
Dejvické monopoly. Trať na letiště vábí developery a trápí obyvatele
Česká nádraží a koleje jsou v exekuci. Kvůli pár desítkám tisíc
Výkres za 40 miliard. Plán stavby trati na letiště je hotov a zásadně změní tvář Prahy