Menu Zavřít

ASIE ŽENE POPTÁVKU

26. 7. 2001
Autor: Euro.cz

Počítačový průmysl

SAN JOSÉ (Dataquest) – Světoví výrobci osobních počítačů stále zažívají zlaté časy. Jejich celkový prodej za letošní druhé čtvrtletí meziročně vzrostl o osmnáct procent na 31,6 milionu jednotek. Hlavním důvodem podle zprávy společnosti Dataquest je mimořádně silná poptávka v „rozvojových regionech , za které označuje celou Asii a Tichomoří a také Jižní Ameriku. Na odbytových číslech se příznivě projevuje také hospodářské zotavování Japonska. Naproti tomu severoamerický a západoevropský trh je v podstatě nasycen a výrobci musejí přemýšlet, jak přesvědčit konečné uživatele, aby se na jejich stolech častěji objevovaly nové modely PC.

„Prodejci stále experimentují s barvami a designem, ale těžko předpokládat, že uživatel tyto parametry vymění za to hlavní – poměr mezi cenou a užitnými vlastnostmi PC, uvedl ve zprávě Charles Smulders ze společnosti Dataquest.

CIF24

Největší přírůstek zaznamenala společnost Hewlett–Packard, jejíž odbyt meziročně vzrostl o více než třicet čtyři procent na 2,25 milionu PC. Obsadila tak 7,1 procenta světového trhu, kterému ale nadále kralují Compaq s téměř čtyřmi miliony prodaných osobních počítačů (to odpovídá podílu 12,6 procenta při meziročním růstu jenom o 5,8 procenta) a druhý Dell s tržním podílem 10,7 procenta.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).