Malí výrobci piva požadují zvláštní zákon, který by stanovil, kdo ponese zvýšené náklady systému výkupu a distribuce pivních lahví. Nový typ obalů uvedly na trh Gambrinus, Budějovický Budvar, Staropramen a Starobrno a tak by podle „malých“ měly logicky zaplatit vícenáklady právě ony.
Velcí hráči zase oponují, že mají právo přijít s novými obaly.
Ačkoliv Profit ve většině případů stojí na straně „malých“, v tomto případě bych se přiklonil na stranu druhou. Uvedení nových zakulacených zelených lahví hodnotím jako povedený marketingový tah. Nový obal se mi líbí, a zatímco jsem dříve lahváče ignoroval, teď si občas, „bohužel ke tvaru svého těla“, dám říci. Případné placení „odškodného“ bych ponechal na vzájemné dohodě mezi obchodníkem a pivovarem. Bernard už má také nějaký čas speciální typ lahve a zdá se mi, že na tomto kroku spíše vydělal než naopak.