Menu Zavřít

Atkins poradí

1. 7. 2004
Autor: Euro.cz

Nemovitosti Českých drah

PRAHA (men, bor) – Developeři a stavební firmy, které mají o reality Českých drah již delší dobu zájem, se konečně dočkají. „Rozhodnuto je o prodeji nádraží Bubny, Dejvice, Vršovice a Libeň,“ říká Vojtěch Kocourek, náměstek ministra dopravy. Prodávat se bude formou veřejné soutěže, jejíž příprava již probíhá. „Doufám, že se nám podaří z transakce získat co nejvíce,“ dodává Kocourek.
Nového investora se tak dočká i nádraží Bubny, které patří v Praze mezi lokality, jež by se měly změnit nejvíce. V areálu, který se podle názoru některých developerů může stát pražským Manhattanem, by měla vzniknout nová administrativní centra, dále obchody a park s příměstskou železnicí. Dostavbou tohoto místa by se spojily dosud těžce průchozí části horních a dolních Holešovic. V současné době České dráhy též připravují výběrové řízení na strategického partnera pro společný podnik, který by revitalizoval nejmladší z pražských nádraží – smíchovské - a jeho okolí. „Předpokládáme, že tendr vyhlásíme po prázdninách,“ říká Vojtěch Kocourek. Dráhy původně uvažovaly i o přímém prodeji nemovitostí Nádraží Smíchov. Z tohoto plánu ale sešlo. O koupi pozemků měla zájem Městská část Praha 5. „Samozřejmě že se městská část může do výběrového řízení přihlásit,“ konstatuje Kocourek. Dozorčí rada Českých drah schválila vznik dceřiné společnosti ČD Reality. Vítězem tendru na strategického partnera pro společný podnik se stala poradenská společnost Atkins. Podnik, ve kterém České dráhy budou držet majoritu 51 procent, se bude zabývat hospodařením s nemovitým majetkem. „V první fázi bude ČD Reality doporučovat drahám, jak nejlépe s realitami naložit, a zároveň bude doporučovat strategické partnery na jednotlivé projekty revitalizace objektů,“ tvrdí Vojtěch Kocourek. Průměrné stáří nádražních budov přesáhlo sto let a prakticky všechna nádraží postavená nebo opravená před rokem 1990 potřebují rekonstrukci, aby odpovídala současným technologickým a provozním požadavkům. Součástí nově revitalizovaných a rekonstruovaných nádraží budou také obchodní prostory, jako jsou například prodejny tiskovin a tabáku, potravin a drobného spotřebního zboží, rychlého občerstvení, lahůdek, květin a lékáren. Dráhy chtějí poskytovatele těchto služeb sjednotit, proto vyhlásily výběrové řízení na takzvané síťové operátory, kteří je budou zajišťovat.

  • Našli jste v článku chybu?