S koncem letošní letní turistické sezóny by měla společnost Atlantik FT získat podíl ve firmách Václava Fischera. Ani jedna ze zúčastněných stran však neuvádí podrobnosti tohoto kroku, jako je například přesná výše podílu.
S koncem letošní letní turistické sezóny by měla společnost Atlantik FT získat podíl ve firmách Václava Fischera. Ani jedna ze zúčastněných stran však neuvádí podrobnosti tohoto kroku, jako je například přesná výše podílu.
Síly obou firem by měly být vyrovnané. Václav Fischer se bude zabývat obchodem, Atlantik FT financemi. Ke spekulacím o možném zdražování zájezdů Fischerova mluvčí Věra Kudynová uvedla, že „pokud se situace nezmění, absolutně nepočítáme se zvyšováním cen“. Podotkla však, že záleží na cenách vstupů. Atlantik FT se minulý týden dohodly s pojišťovnou Allianz na způsobu splacení Fischerových dluhů za pojistné. Podle mluvčího pojišťovny Milana Káni Allianz prodlouží pojištění letadlům společnosti Fischer Air. Poté, co předminulý týden uzavřel Atlantik FT smlouvy s největšími Fischerovými věřiteli - Komerční bankou, ČSA a Českou správou letišť - o odkoupení jejich pohledávek za Fischerovou skupinou, vyřešil tak i problém letadel, která bez příslušné pojistky nemohou vzlétnout. CK Fischer už odeslala podle Kudynové i dlužné provize prodejcům zájezdů. Na problémech největší tuzemské cestovní kanceláře vydělala její konkurence. Fischerovi rivalové jako například Čedok, Exim Tours či Firo-Tour zaznamenávají zvýšený prodej až o čtvrtinu. Podle Jaromíra Beránka z Mag Consulting lze však současnou zvýšenou poptávku po zájezdech přičíst odložené kupní síle ze začátku roku. Podle Kudynové prodává Fischer CK srovnatelný počet zájezdů jako vloni. Z průzkumu veřejného mínění vyplývá, že lidé Fischerovi dále věří. Pro více než čtyři pětiny dotázaných je CK Fischer nadále perspektivní, téměř dvě třetiny dotázaných si myslí, že si firma udrží dominantní postavení na trhu. Pro tři čtvrtiny lidí je příkladem úspěšného podnikatele. Většina respondentů se domnívá, že přinesl do Česka zdravý podnikatelský styl. Za Fischerovými problémy jsou podle 37 % lidí velikášské plány. Téměř stejný počet dotázaných však z jeho potíží viní podnikatelské prostředí v zemi a 31 % konkurenci na trhu cestovních kanceláří.