Loňské akční nabídky leasingových společností splnily účel a přilákaly nové klienty. I letošní patnáctileté narozeniny leasing oslaví se vztyčenou hlavou. Chystají se další novinky, které by měly oslovit ještě více zákazníků než loni.
Loňské akční nabídky leasingových společností splnily účel a přilákaly nové klienty. I letošní patnáctileté narozeniny leasing oslaví se vztyčenou hlavou. Chystají se další novinky, které by měly oslovit ještě více zákazníků než loni.
Po mrzutém období poznamenaném daňovými změnami se leasingovým společnostem podařilo opět oživit zájem o své produkty. Statistiky potvrzují, že nejrůznější akční nabídky opravdu zabraly. Objem leasingu členů České leasingové a finanční asociace stoupl v roce 2005 meziročně o čtyři procenta na 113 miliard korun. U nemovitostí byl nárůst ještě vyšší - o 6,6 procenta.
Stále největší zájem je přitom o osobní a lehká užitková auta, která ukrajují z celkového krajíce skoro polovinu. Řada lidí také při výběru způsobu financování dala přednost spotřebitelskému úvěru, který může být za určitých podmínek výhodnější než klasický leasing. Jejich objem se zvýšil o 38 procent na 32,5 miliardy korun. Karty mezi největšími společnostmi na trhu jsou rovněž zřejmě rozdány. Trio v sestavě ČSOB Leasing, CAC Leasing a Škofin se drží už několik let v čele s drobnými změnami v pořadí a zaujímá mezi třiceti až čtyřiceti procenty trhu.
Na letošní rok, kdy asociace oslaví patnáct let od svého vzniku, se tak mají leasingovky i jejich klienti na co těšit. I když akčních nabídek zatím není moc k mání, většina největších hráčů na trhu se na ně chystá. Jejich podoba však nebude o moc jiná než loni.
Koneckonců možností jak oslovit klienty zase tolik není. Můžeme se tedy těšit na jednorázové slevy na jednotlivé typy vozů, výbavu zdarma, karty na benzin, odklady akontací nebo zvýhodněný leasingový koeficient.
Do budoucna lze počítat s tím, že prostřednictvím leasingu se budou stále více nakupovat nemovitosti a klienty leasingových společností budou ještě ve větší míře firmy na úkor konečných spotřebitelů. V tom se totiž české statistiky nejvíc liší od evropských a dá se předpokládat, že i v tomto směru budeme Evropu dohánět.
Novinkou, která nejspíš výrazně poznamená leasing, je neustálé zdokonalování registru neplatičů. Od ledna si nebankovní a bankovní registr navzájem zpřístupnily některá data o klientech. Další z registrů -Solus - se rozroste i o informace o platební morálce při úhradě plateb za telefony nebo energii.
Klient tak bude před finančními institucemi téměř v nedbalkách, a proto bude schvalování úvěrů i leasingu jednodušší. Klientům by tyto změny měly přinést kromě rychlosti i zlevnění produktů.