Menu Zavřít

Audi A8 quattro

26. 5. 2003
Autor: Euro.cz

Auto - reprezentaceOd pražského summitu NATO vloni na podzim, což byla de facto česká premiéra vozů A8, nabídla automobilka další motor. Čtyřlitrový turbodiesel. Umí hodně a za málo.Superluxusní automobil, který byl postaven jako řidičská limuzína, má tradičně vynikající jízdní vlastnosti a díky nim si může dovolit nebýt nabízen bez hodně silných motorů.

Auto - reprezentace

Od pražského summitu NATO vloni na podzim, což byla de facto česká premiéra vozů A8, nabídla automobilka další motor. Čtyřlitrový turbodiesel. Umí hodně a za málo.

bitcoin_skoleni

Superluxusní automobil, který byl postaven jako řidičská limuzína, má tradičně vynikající jízdní vlastnosti a díky nim si může dovolit nebýt nabízen bez hodně silných motorů. Už v hodině svého představení je měl. Ovšem benzinové. Nyní dostává pod kapotu agregát 4.0 TDI V8 - osmiválec s přímým vstřikováním a dvěma turbodmychadly. Všechna kola naráz díky němu přenášejí na zemi výkon 202kW/275k s točivým momentem 650Nm. Maximální rychlost byla z bezpečnostních důvodů omezena na 250km/h. Akcelerace zůstala bez omezení - z klidu na 100km/h za 6,7 vteřiny. V ý robce k novému dieselu slibuje, že v kombinaci nepřekročí průměrnou desetilitrovou spotřebu. V datech je k nalezení i informace o tlacích vstřikovaného paliva - 1600 barů. Technický popis pracuje s termíny, jako je dokonalá atomizace paliva či proměnná geometrie lopatek turbodmychadel. Audi očekává, že v Německu bude každé třetí prodané Audi A8 jezdit s tímto motorem. V Evropě každé páté. I kus technologické dokonalosti vtělené do elegantního automobilu je dobrá reprezentace.

FOTO: AUDI

  • Našli jste v článku chybu?