ZA KAŽDÉ SITUACE ELEGANTNÍ. TO JE CHARAKTERISTIKA AUDI ALLROAD, KTERÉ V TĚCHTO TÝDNECH PŘICHÁZÍ NA ČESKÝ TRH S BENZINOVÝM MOTOREM 4.2. VYSOKÝ LUXUS, BEZPEČNOST, SÍLA A MIMOŘÁDNÝ AGREGÁT STOJÍ ZATO I PŘES PONĚKUD ZVÝŠENOU SPOTŘEBU.
Limuzína na téměř terénním podvozku „umí“ stejně dobře rozorané pole i dálnici Stejně dobře vypadá před operou jako ve vyschlém řečišti. Toto přirovnání používá automobilka pro vůz dominantního a výkonného stylu. A je pravdivé. S mírnou nadsázkou lze tvrdit, že jde o luxusní limuzínu na terénním podvozku. Neskrývá plasty. Ačkoliv tuto vlastnost by bylo možné čekat spíš od auta o několik tříd níž, Allroad přiznává plastové nárazníky a hrany podběhů. Vedle toho je na obdiv vystaveno silné chromování rámečku chladiče i bočních lišt. Do jinak zcela kompaktního exteriéru je na zádi zakomponována i koncovka dvou výfuků. Hodně dominantní jsou šestnáctipalcová kola. Interiér se plně hlásí k hodnotám vyšších limuzín Audi. Sedadla mají elektrické nastavování. Zatímco přístrojová deska za dvouose nastavitelným volantem je zjednodušená na tachometr, otáčkoměr a dobře přehledný display palubního computeru, středová konzola budí dojem ovládacího panelu z raketoplánu. Za noční jízdy tu je každý spínač prosvětlen včetně funkčního symbolu. Díky logickému uspořádání není ale třeba zvláštního tréninku k ovládání. Úroveň pohodlí v Allroadu určují nejen příjemně hluboká sedadla, ale také sada důmyslných odkládacích schránek a přihrádek. Dokladem je vyklápěcí kapsa v předních dveřích. Benzinový vidlicový osmiválec o objemu 4.2 litru dává citelně těžšímu vozu dostatek dynamiky. Díky pětistupňové automatické převodovce Tiptronik nejeví ale žádné známky unáhleného zbrklého řazení, a tak i poměrně živá jízda je stále příjemně plynulá. Tiptronic navíc dává vynikat točivému momentu mohutného agregátu víc než maximálnímu výkonu ve vysokých otáčkách. Těch je možné si dosyta užít při sportovním programu. Za zaznamenání ovšem stojí vyšší spotřeba. Jízdní vlastnosti dělají z Audi Allroad Quattro skutečný skvost silnic. Nabízí totiž zároveň luxusní „limuzínové“ cestování po silnicích, ovšem „umí“ i v terénu. Stálý pohon všech kol, samosvorný mezinápravový diferenciál Torsen, elektronická uzávěrka diferenciálu EDS působící brzdou na všechna kola, protiprokluzové ASR i elektronický stabilizační program ESP zajistí jak bezpečnost, tak i prostupnost. TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA Audi Allroad Quattro 4.2
Obsah motoru 4163 ccm Počet válců 8 Max. výkon 220 kW Točivý moment 380 Nm Maximální rychlost 240 km/h Zrychlení z 0 na 100 7,2 s Převodovka 5-automat. tiptronic Spotřeba ve městě 20,0 l/100 km Spotřeba na dálnici 10,1 l/100 km Spotřeba průměrná 13,7 l/100 km Provozní hmotnost 1860 kg Délka 4810 mm Šířka 1852 mm Výška 1526 mm Zavazadlový prostor 455/1590 dm3
Objem nádrže 70 l Cena (bez DPH) 1 733 607 Kč
ČÍM VYNIKÁ?
Vedle všech technických „nej“ je toto Audi jedinečně zachovanou možností nákupu s odpočtem DPH. Podmiňuje to sice pro kategorii N1 předepsaná přepážka za druhou řadou sedadel, kterou je ovšem možné snadno objednat přímo už s vozem. Kvůli mřížce mezi zavazadlovým prostorem a kokpitem jsou ovšem deaktivované hlavové airbagy.
NA CO TO AUTO JE?
Audi Allroad Quattro je díky značce vůz pro skvělou reprezentaci, ale i vynikající automobil na delší cestování. Jeho pořizovací cena z něj dělá odznak společenské prestiže. Na druhé straně jízdní vlastnosti i prostupnost středním terénem ho zároveň pasují do role velmi odolného automobilu například prosperující stavební společnosti. Ocení ho i úspěšný právník se slabostí pro lyže.
+ KLADY
vynikající dílenské zpracování
prestiž značky
vnitřní komfort
náhon quattro
- ZÁPORY
vysoká pořizovací cena
vyšší spotřeba
menší výhled při couvání
delší doba při změně světlosti nad terénem