Až 85 % uživatelů internetových srovnávačů cen klikne na 1. - 5. pozici a nepreferuje přitom pouze nejnižší cenu.
Foto: Profimedia.cz
Z aktuální statistiky návštěvnosti internetového srovnávače cen zboží Srovname.cz, který srovnává přes 400 000 položek zboží z více než tisícovky nejvýznamnějších obchodů na českém internetu, vyplývá, že zhruba 85 % uživatelů klikne na hledanou položku/zboží a internetový obchod, který je na 1. - 5. pozici ve vyhledávači, aniž by použilo filtr pro srovnání nabídek zboží a obchodů výhradně dle ceny. Z této statistiky chování uživatelů tak jasně vyplývá, že podobně jako v případě kontextových a vyhledávacích PPC reklamních systémů (AdWords, Sklik, Etarget, apod.), se internetovým obchodníkům vyplatí vyšší pozice i v cenových porovnávačích.
V květnu letošního roku představily srovnávače cen zboží Srovname.cz, Hledejceny.cz a Monitor.cz na českém internetu nový aukční systém platby za proklik a tedy přivedení uživatele z internetového srovnávače do internetového obchodu. V minulosti byla cena za 1 proklik vždy stejná bez ohledu na to o jaké zboží a obchod se jednalo.
„Statistiky chování uživatelů nám jasně ukazují, že investice do tohoto aukčního systému se internetovým obchodům opravdu vyplatí a celý systém je pro ně daleko férovější než dříve. Obchodník si jasně spočítá, kolik je ochoten zaplatit za získání potenciálního zákazníka a má jistotu, že za zvolených podmínek získá více zákazníků. Navíc umožní šikovným obchodníkům umístit své obchody před ty méně pružné s vysokými vnitřními náklady,“ přibližuje ředitel projektu Srovname.cz David Folprecht.
Proklikovost pozic ve srovnání cen | |
pozice 1 | 42,46% |
pozice 2 | 17,84% |
pozice 3 | 9,50% |
pozice 4 | 6,46% |
pozice 5 | 4,78% |
pozice 6 | 3,64% |
pozice 7 | 2,84% |
pozice 8 | 2,37% |
pozice 9 | 1,80% |
pozice 10 | 1,48% |
Zdroj: Srovname.cz, červenec 2011