Menu Zavřít

Aukce za proklik se internetovým obchodníkům vyplácí

16. 8. 2011
Autor: profit

 Až 85 % uživatelů internetových srovnávačů cen klikne na 1. - 5. pozici a nepreferuje přitom pouze nejnižší cenu.

Foto: Profimedia.cz

Z aktuální statistiky návštěvnosti internetového srovnávače cen zboží Srovname.cz, který srovnává přes 400 000 položek zboží z více než tisícovky nejvýznamnějších obchodů na českém internetu, vyplývá, že zhruba 85 % uživatelů klikne na hledanou položku/zboží a internetový obchod, který je na 1. - 5. pozici ve vyhledávači, aniž by použilo filtr pro srovnání nabídek zboží a obchodů výhradně dle ceny. Z této statistiky chování uživatelů tak jasně vyplývá, že podobně jako v případě kontextových a vyhledávacích PPC reklamních systémů (AdWords, Sklik, Etarget, apod.), se internetovým obchodníkům vyplatí vyšší pozice i v cenových porovnávačích.

V květnu letošního roku představily srovnávače cen zboží Srovname.cz, Hledejceny.cz a Monitor.cz na českém internetu nový aukční systém platby za proklik a tedy přivedení uživatele z internetového srovnávače do internetového obchodu. V minulosti byla cena za 1 proklik vždy stejná bez ohledu na to o jaké zboží a obchod se jednalo.

MMF24

„Statistiky chování uživatelů nám jasně ukazují, že investice do tohoto aukčního systému se internetovým obchodům opravdu vyplatí a celý systém je pro ně daleko férovější než dříve. Obchodník si jasně spočítá, kolik je ochoten zaplatit za získání potenciálního zákazníka a má jistotu, že za zvolených podmínek získá více zákazníků. Navíc umožní šikovným obchodníkům umístit své obchody před ty méně pružné s vysokými vnitřními náklady,“ přibližuje ředitel projektu Srovname.cz David Folprecht.

Proklikovost pozic ve srovnání cen
pozice 142,46%
pozice 217,84%
pozice 39,50%
pozice 46,46%
pozice 54,78%
pozice 63,64%
pozice 72,84%
pozice 82,37%
pozice 91,80%
pozice 101,48%

Zdroj: Srovname.cz, červenec 2011

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).