Jak jezdí Tomáš Chrenek, generální ředitel Třineckých železáren
Na automobilech mi nejvíce vyhovuje, že šetří můj čas. Bohužel se tato výhoda často ztrácí kvůli nedostatečné infrastruktuře v Česku. Nekvalitní silnice, které se musejí neustále opravovat, způsobují zácpy, a to mi vadí. Na současných modelech se mi jako nejvýraznější nedostatek jeví nedostatečné pohodlí při delším cestování. Ač se automobilky snaží interiéry zdokonalovat jak v oblasti ergonomie, tak komfortu, stále to není úplně ono.
Za svůj život jsem řídil dvacet automobilů. Prvním z nich byla Škoda 105 a zatím posledním Porsche Cayenne Turbo, které považuji za dokonalé. I kdybych měl k dispozici neomezený rozpočet, jiný vůz bych si nevybral. Cayenne Turbo mi naprosto vyhovuje.
Automobil je pro mne spotřební zboží. Za jeho nejdůležitější charakteristiky považuji schopnost rychlé jízdy, pohodlí za volantem, bezpečnost a zajímavý design. Ačkoli si myslím, že příliš elektroniky je na škodu, jak se ukázalo v případě BMW sedmé řady a jeho systému ovládání iDrive, nedokázal bych se ve výbavě obejít bez takových věcí, jako jsou odvětrávaná sedadla či bezdrátový telefon.
Jsem zastáncem výhradně evropského designu. Rád mám především terénní automobily s kvalitním interiérem. V tom je právě rozdíl oproti americkým off-roadům, jejichž kabiny působí většinou lacině. Proto jsem si vybral německé porsche.
Očekávám, že v budoucnu se budou automobilky orientovat na ještě výraznější prvky bezpečnosti jak pro řidiče, tak jeho okolí. Stejně zřejmé je, že bude nadále růst množství elektronických systémů ve vozech, kvůli čemuž se bude podíl lidského prvku na řízení automobilu snižovat.