Menu Zavřít

Auto opraví u hypermarketu

22. 9. 2010
Autor: Euro.cz

Rakouská síť rychloservisů investuje do české expanze 50 milionů korun

Do konce příštího roku dvanáct rychloopraven aut kombinovaných s obchody nabízejícími motoristické doplňky, to vše rozprostřeno po celém Česku poblíž významných nákupních center ve velkých městech. Taková je ambice rakouské společnosti Fastbox, jež první říjnový týden vstoupí na tuzemský trh. „Koncept automobilových rychloservisů není novou myšlenkou, první opravny tohoto typu vznikly před více než půlstoletím v USA. Český trh se však v tomto směru teprve buduje, takže když jsme se rozhodovali, do jaké země expandovat nejdříve, byla volba poměrně jednoznačná. Česko je pro nás atraktivní,“ říká majitel a ředitel Fastboxu Friedrich Neubauer.

Hlavně transparentně!
Rakouská firma, která se ve své domovské zemi řadí mezi tři největší hráče na trhu rychloservisů, postaví základy české expanze na autoopravnách společnosti Halfords, jež své tuzemské aktivity ukončila letos v létě. Fastbox provozovny odkoupil za blíže nespecifikovanou částku pohybující se v řádech desítek milionů korun. Poradcem při této akvizici byla advokátní kancelář Zilvarová Ctibor Hladký. „O vstupu do Česka jsme uvažovali již několik let a nabídka Halfordsu toto rozhodování jen urychlila,“ popisuje Neubauer.
Za hlavní konkurenční výhodu oproti konvenčním dílnám považuje rychlost opravy bez nutnosti se předem objednávat a dostupnost, tedy umístění rychloservisů v místech, kde se pohybuje velké množství lidí. Jako první bude otevřena provozovna v Praze u obchodního centra Letňany, další bude následovat v Praze-Čestlicích a u nákupních galerií budou umístěny i další servisy spojené s prodejnami – v Plzni a Hradci Králové. „Zatímco bude klient nakupovat, my se mu postaráme o jeho auto. Expresně a přitom kvalitně,“ tvrdí Neubauer sebevědomě. A dodává, že ve Fastboxu se zákazník nemusí bát, že bude ošizen nebo mu bude účtováno něco navíc: „Poctivost a transparentnost razíme v Rakousku a bude tomu tak i v českých rychloopravnách. Stejně jako ve značkových autoservisech buď dodržíme maximální cenu sdělenou před opravou, či v případě nějakého problému a možného navýšení sumy budeme klientovi volat a nastalou situaci s ním konzultovat.“

Ani levní, ani drazí
Konkrétní hodinovou sazbu za práci v českých rychloservisech Neubauer prozatím sdělit nechce, ceník prý Fastbox po rozjezdu první provozovny vyvěsí na internetové stránky. „Je jasné, že nemůžeme konkurovat malým opravnám o jednom mechanikovi, kde si za hodinu práce účtují dvě tři stovky. Zároveň ale nebudeme tak drazí jako značkové autoservisy, kde sazby překračují tisícikorunu. Usadíme ceny někde uprostřed, abychom byli konkurenceschopní a lidé se k nám vraceli. Potřebujeme opakovaného zákazníka, jenž se na nás spolehne a přijede znovu,“ říká majitel firmy důrazně.
Co tedy bude Fastbox českým majitelům vozů nabízet? Výměnu výfuku, tlumičů, oleje, brzdových destiček či kotoučů, pneumatik, předního skla, doplnění náplně klimatizace, namontování autorádia či přípravu vozu na STK. „Vše kromě klempířských a lakýrnických prací. Zhruba asi 90 procent běžných oprav, která auta vyžadují,“ vypočítává Neubauer. Zdůrazňuje rovněž, že Fastbox nepoužívá náhradní díly takzvané třetí kategorie původem zejména z Turecka a Číny, kde není zdokladovaný materiál použitý na výrobu. „Nejužívanější jsou originální náhradní díly od partnerských výrobců, kde si automobilky hlídají kvalitu, ale přitom nejsou součástky tak drahé jako ty značkové. I v tomto směru se snažíme jít střední nákladovou cestou,“ tvrdí.

bitcoin_skoleni

Servisy i koupíme
Vedle pěti opravárensko-obchodních provozoven, jež Fastbox plánuje otevřít ještě letos, má Neubauer ambici pokračovat v expanzi i napřesrok. Firma by tak měla otevřít rychloservisy a obchody v Liberci, Brně, Ostravě, Olomouci a Českých Budějovicích. „Vedle toho máme záměr vybudovat v metropoli i dva až tři servisy, čistě rychloopravny bez obchodních prostor, jež budou umístěny na frekventovaných místech. Nevylučuji ani, že pro tento účel odkoupíme již zaběhnutý servis a upravíme ho na standard Fastboxu,“ řekl Neubauer týdeníku EURO.
Na rozjezd Fastboxu v Česku má připravených zhruba 50 milionů korun, přičemž firma by měla na konci příštího roku, tedy v momentě, kdy bude fungovat zhruba dvanáct provozoven, zaměstnávat asi stovku pracovníků. „Postupně chceme mít alespoň jedno zastoupení v každém kraji,“ dodává majitel. V budoucím rozvoji bude prý hodně záležet na nákupním apetitu českých zákazníků. Kromě oprav aut totiž bude Fastbox – stejně jako v Rakousku – nabízet k prodeji různé autodoplňky, jízdní kola a malé motocykly. „Nabídka příslušenství čítá několik tisíc položek od autokosmetiky přes pneumatiky, disky kol až po dětské sedačky, koberečky či nosiče kol a lyží. Vše samozřejmě nabídneme včetně montáže. V oblasti motocyklů se zaměřujeme především na skútry do objemu 250 kubíků, samozřejmě včetně veškerého servisu,“ vysvětluje Neubauer. V plánu má i vybudování internetového obchodu s nabídkou veškerého sortimentu.
Ještě jednu oblast podnikání chce rakouský podnikatel v budoucnu v Česku rozjet – prodej a servis elektromobilů. Ve své domovině před časem z tohoto důvodu dokonce Fastbox vytvořil novou značku EcoFast, pod kterou se sdružily veškeré aktivity spojené s elektromobily. „Brzy oznámíme značky, jež budeme na českém trhu prodávat jako distributor. Zatím je však předčasné to více komentovat. Rozhodně však elektromobilitě věříme a v Rakousku dokonce patříme mezi průkopníky tohoto trendu. Stejné to, doufám, bude i zde v Česku. Chceme tu být dlouho,“ doufá Neubauer.

***
BOX
Fastbox v číslech
- Firma byla založena v roce 1994 rakouským prodejcem aut Wolfgangem Denzelem.
- V roce 2008 Fastbox koupil Friedrich Neubauer a stal se stoprocentním vlastníkem firmy.
- V současnosti v Rakousku provozuje 20 poboček, kde zaměstnává přes sto lidí; do roku 2012 chce síť rozšířit o polovinu.
- Ročně projede rakouskými rychloopravnami Fastboxu 70 tisíc aut, u dalších 25 tisíc jsou vyměněny pneumatiky, patnáct tisíc vozů projde opravou brzd a u jedenácti tisíc aut je vyměněn olej.
- Firma ročně prodá 30 tisíc pneumatik a několik tisíc jednostopých vozidel, tedy byciklů a motocyklů, zejména skútrů.

  • Našli jste v článku chybu?