Menu Zavřít

Auto s vlastním stylem

21. 1. 2009
Autor: Euro.cz

Před osmi lety se Škodovka vrátila po několika desetiletích do kategorie manažerských vozů s limuzínou Superb.

Loni přišla do prodeje její druhá generace, jejíž cena začíná na 569 900 korunách. Ve střední třídě zvítězila před Mazdou 6 a Volkswagenem Passat CC. Hodí se vůz i k podnikání?

Původní Superby byly limuzíny meziválečného období. Stejnojmenné vozy se objevily opět na evropských silnicích na podzim 2001, kdy Škoda Auto ukázala první generaci své nové vlajkové lodi. Byla to limuzína vyšší střední třídy postavená na platformě VW Passat, která se dost podobala menší Octavii.

V uplynulých sedmi letech slavila solidní prodejní úspěchy, stala se hlavně autem pro funkcionáře ve veřejné správě a střední manažery. Jaká je jeho druhá generace?

TECHNICKÉ ÚDAJE

  • *model - Škoda Superb 2,0 TDI typ vozu - pětidveřová limuzína motor - turbodiesel objem válců - 2 litry max. výkon - 103 kilowatty max. rychlost - 205 km/hod zrychlení 0-100 - 10,2 sekundy spotřeba - 6,7 l/100 km kufr - 565–1670 litrů cena (základ) - 694 900 Kč Elegance ve dřevě Už na začátku redakčních testovacích jízd nám bylo zřejmé, že nová verze má originálnější balení než ta předchozí. Design skoro pětimetrové karoserie sice nehýří dynamickými prvky, ale vůz si už málokdo splete s Passatem nebo Octavií. Má agresivnější přední masku a zcela přepracovanou zadní část vozu. Také interiér se nyní více podobá velké limuzíně, náš vůz se chlubil elegantní palubní deskou obloženou dřevem. Zadní sedadla stále mají hodně místa pro nohy (157 milimetrů pro kolena). Hlavní inovace se ale týká kufru. Do starého Superbu se obtížně nakládala objemnější zavazadla, jako třeba jízdní kolo. U letošní verze Škodovka přišla s takzvaným systémem twin door. Lze se rozhodnout pro otevření víka kufru jako u sedanu nebo pro zvednutí celé zádi i se zadním sklem, podobně, jako je tomu u Octavie. Do 1670 litrů velkého prostoru (se sklopenými opěradly) jsme tak bez potíží naložili bicykl a vešly by se tam i dva. Systém je nabízen v základní výbavě všech verzí. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ Nový Superb nemá jako sedan podnikatelskou verzi N1, je to typická manažerská limuzína pro majitele menší firmy. Pro její koupi hovoří nový design, praktičnost a cena. Za startovních 570 tisíc korun je možné pořídit vůz s motorem 1,4 TSI o solidním výkonu 92 kW a dobrou výbavou. Kdo potřebuje adrenalin v krvi, může si koupit šestiválec 3,6 FSI o výkonu 191 kW s náhonem na všechna kola. Šestistupňový automat**

Jízda s dvoulitrovým turbodieselem spojeným s automatickou šestistupňovou převodovkou DSG byla spíše usedlá a komfortní, výkon 103 kilowatty nebyl pro dvoutunový vůz zrovna přemrštěný. S tím zřejmě souvisí jediný nedostatek námi testovaného stroje. Spotřeba se při jízdách pohybovala kolem 7,8 litru nafty na sto kilometrů jízdy, což je zhruba o litr více, než udává výrobce. Turbodieselový agregát jsme museli při rozjezdech často hodně vytáčet a na spotřebě se zřejmě podepsal i výše zmíněný automat.

MM25_AI

Pochvalu nicméně zaslouží výbava nového Superbu, kde již v nejnižších verzích nechybí klimatizace, centrální zamykání, čelní, boční, hlavové a kolenní airbagy a stabilizační elektronický systém ESP. Možné je také koupit si variantu s pohonem všech kol. Všechny diesely v nabídce navíc mají filtr pevných částic.

Nový Superb jsme vyhodnotili jako trochu konzervativní, ale praktickou a ekologickou limuzínu. Zdobí ji především inovativní systém twin door, díky němuž lze v autě vozit i velké předměty.

  • Našli jste v článku chybu?