Drahou rekonstrukcí a výrazným zmenšením prošlo Ústřední autobusové nádraží v Ostravě. Klesající zájem o veřejnou hromadnou dopravu přiměl jeho majitele a provozovatele, společnost ČSAD Ostrava, aby po třech desítkách let provozu zmenšil jeho kapacitu a nevyužitou plochu uvolnil pro stavbu obchodního centra.
„Původní stanoviště s 30 odjezdovými stáními a s výstupní hranou pro čtyři autobusy na ploše asi 45 tisíc metrů čtverečních bylo nevyužívané a nároky na údržbu byly neadekvátní provozu. Nový terminál má se svými 11 stanovišti kapacitu dostatečnou na pokrytí současných potřeb dopravců, pro případné zvýšení počtu spojů je rezerva,“ řekl Milan Satke ze společnosti ČSAD Ostrava. Nádraží teď funguje jen asi na čtvrtině své původní plochy.
Terminál podle něj využívá v současnosti 22 dopravců, kteří vypraví asi 800 spojů denně. Těmito autobusy se sveze každý den kolem 40 tisíc cestujících. Nejvytíženější je autobusové nádraží třetího největšího města republiky v době odpolední špičky od 14.25 do 14.40.