Na jarním autosalonu v Ženevě se veřejnosti poprvé představilo nové terénní Volvo XC60, které nyní přichází k českým prodejcům.
Počítá se i s podnikatelskou verzí s možností odpočtu DPH. Zajímavostí je funkce Alcoguard, která má zabránit v jízdě opilcům.
Nové Volvo patří do terénní řady XC, je hodně podobné většímu a u nás dobře známému XC90. Má ale modernější a agresivnější design. V přední části se linie sbíhají ve tvaru písmene V. Charakteristická pro vůz je velká maska chladiče s rozměrným logem a tvar předních světel. Přední mlhovky jsou umístěny vysoko u kraje. Doplňky předního nárazníku a bočních lemů mají matně černou plastovou a matnou hliníkovou úpravu. Boky jsou hladké s jediným prolisem po celé délce pod prosklenou plochou, přední i zadní sloupek klesají pod velmi ostrým úhlem. Karoserie tak působí robustním dojmem, což je ještě umocněno použitím 17, 18 případně 19palcových kol. Zádi dominují velké dveře zavazadlového prostoru. Po stranách se nacházejí pro Volvo typická vertikálně orientovaná zadní světla, v případě XC60 prohnutá ve tvaru bumerangu. Na rozdíl od ostatních modelů jsou použity světelné diody a při brzdění se rozsvítí celá plocha světel, ne jen spodní část. Karoserie se směrem vzhůru zužuje, stejný motiv se pak inverzně promítá ve spodní části na tvaru nárazníku. V decentním střešním spoileru, který plynule navazuje na zadní okno, je neobvyklým způsobem zabudováno třetí brzdové světlo.
Zástupci Volva tvrdí, že XC60 je nejbezpečnějším modelem v osmdesátileté historii automobilky. Systémy jsou pojaty jako efektivní balíček, který je v chodu už před nastartováním motoru. Funkce Alcoguard má totiž za úkol zabránit řízení vozidla pod vlivem alkoholu. Před nastartováním řidič dýchne do zařízení umístěného v palubní desce. Pokud přístroj vyhodnotí, že množství alkoholu v krvi překračuje 0,2 promile (konkrétní hodnota se může lišit podle nastavení), automobil nenastartuje. Proceduru nelze opakovat, pokud je další cesta zahájena do 40 minut od té předcházející. V případě nouze je možné systém odblokovat i manuálně, ale v tom případě se na přístrojovém štítu rozsvítí kontrolka, kterou lze zhasnout jen zásahem v servisu.
V českém ceníku figurují celkem tři pohonné jednotky. Milovníci benzinu mají volbu jasnou, třílitrový přeplňovaný šestiválec T6/210 kW. To zastánci nafty mohou vybírat ze dvou verzí přeplňovaného pětiválce, a sice 2,4D/120 kW a D5/136 kW. Motory jsou standardně osazeny šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou nebo za příplatek „automatem“ Geartronic, jenž je pro T6 jedinou volbou.