Menu Zavřít

Automat: Okruh lze dostavět levněji s posílením MHD a vlaků

1. 3. 2017
Autor: Profimedia.cz

Severovýchodní část pražského městského okruhu lze podle sdružení Automat dostavět levněji, když bude posílena městská hromadná doprava a železnice. Podle města má úsek mezi Holešovičkami a Jižní spojkou, pracovně nazývaný Blanka 2, stát 50 miliard korun. Sdružení navrhuje variantu odhadovanou na 30 miliard, řekl jeho dopravní expert Vratislav Filler.

Návrh Automatu oproti návrhu města nepočítá s navyšováním dopravní kapacity, auta by se jen převedla z centra na okruh. Stačily by tak užší silnice podobné městským bulvárům se dvěma jízdními pruhy v každém směru. „Namísto mimoúrovňových křižovatek včetně plánované podzemní by byla úrovňová křížení,“ uvedl Filler. Trasa okruhu by vedla po Kbelské, Průmyslové, Spojovací a Nové Dřevčické, plánovaný tunel pod Jarovem by sdružení zachovalo.

Chybějící přepravní kapacitu by podle návrhu Automatu nahradily posílené vlakové spoje a MHD. Železniční linka, která jezdí o víkendu mezi Roztoky, Holešovicemi a Hostivaří, by jezdila ve všední dny každých 15 minut. Pro autobusy jezdící mezi Vysočany a Skalkou chce Automat vyhrazený pruh, počítá také s novou tramvajovou tratí z Jižního Města přes Vršovice na Želivského. „Všechno jsou to plány, které už na úrovni města existují. My je jen propojujeme,“ řekl Filler.

O 20 miliard korun levnější

Třicet miliard korun, které odhaduje za svou variantu Automat, by šly jen na úpravy silnic, se kterými počítá i magistrátní návrh. „Navazující úpravy železnice a MHD by stejně bylo nutné udělat i v případě Blanky 2, jen by nebyly tak využívané,“ doplnil Marek Bělor z Automatu. Ušetřit by se mělo na menším počtu tunelů, zúžení silnic a zrušení mimoúrovňových křižovatek.


Přečtěte si, do čeho by mělo město podle odborníků investovat:

Delloite: Praha by měla investovat do dopravy a smart city

Ilustrační foto

WT100


Nejnovější součástí městského okruhu je šestikilometrový tunelový komplex Blanka, který stál 43 miliard korun a otevřený byl v roce 2015. Doplnil starší Zlíchovský a Strahovský tunel a Mrázovku. Vnitřní městský okruh tvoří i část Strakonické ulice, Barrandovský most a téměř sedmnáctikilometrová Jižní spojka a Štěrboholská radiála. Zbývá dokončit soubor tří staveb východní části okruhu v úseku Pelc - Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála, takzvaná Libeňská spojka a Radlická radiála. Jejich stavba ale ještě nezačala.

Dostavba městského a zejména vnějšího Pražského okruhu je podle odborníků největší prioritou města. Celý vnější okruh měří asi 80 kilometrů, v provozu je zhruba polovina. U mnoha míst není shoda na tom, kudy okruh povede.

Dále čtěte:

Nové sídlo pro magistrát? Praha si nechá udělat analýzu variant

Magistrát chce vyplatit stát z Kongresového centra, nevylučuje vstup investora


  • Našli jste v článku chybu?