Menu Zavřít

AUTOMAT SE SLEVOU

8. 10. 2001
Autor: Euro.cz

Audi A6

PRAHA – Dovozce automobilů Audi se snaží podpořit prodej svého modelu A6 s automatickou převodovkou. Zatímco za normálních podmínek by příplatek za automatické řazení činil zhruba 85 tisíc, nyní ho lze pořídit za dvacet tisíc korun. Akční nabídka těchto převodovek systému tiptronic a multitronic se vztahuje na vozy Audi A6/A6 Avant i S6/S6 Avant

modelového roku 2000 a 2001 – platí od 20. března 2001 do vyčerpání zásob. Nevztahuje se přitom na modely 4,2 quattro (220 kW) a 2,5 TDI tiptronic (132 kW) s předním pohonem.

Pětistupňové automatické převodovky tiptronic jsou charakteristické volbou buď plně automatického režimu práce, nebo možností manuálního řazení jednotlivých rychlostních stupňů – řidič pouze přesune páku voliče do souběžné kulisy a pak už jen lehkým ťukáním pákou dopředu a dozadu sekvenčně volí požadované rychlostní stupně. Elektronický řídící okruh převodovky tiptronic je vybaven také systémem DSP, který do své paměti ukládá styl jízdy řidiče a tomu pak přizpůsobuje činnost převodovky. V praxi to tedy znamená, že pokud řidič chce jet výrazně razantně a dynamicky, dovolí převodovka tiptronic vytáčení motoru do zřetelně vyšších obrátek než při klidné relaxační jízdě, která upřednostňuje komfort cestování a hospodárný provoz.

MM25_AI

Bezstupňová automatická převodovka multitronic zase kombinuje vlastnosti automatických i manuálních převodovek. Multitronic je ve své podstatě elektronicky řízeným variátorem, který využívá speciální článkový řetěz schopný přenášet i velmi vysoké výkony, respektive točivé momenty. Právě možnost přenášet pouze omezené výkony až dosud výrazně limitovala nasazení variátorů do vozů vyšších tříd. O změnu převodového poměru multitronicu se stará speciálně konstruovaný dvojitý hydraulický píst, který reaguje velmi rychle a přesně na pokyny své řídící elektronické jednotky. Ta shromažďuje a porovnává celou řadu provozních dat a informací. Vyspělý řídící systém multitronicu má zajistit nejenom komfortní a plynulou jízdu, ale zaručit i dobré jízdní výkony a nízkou spotřebu: Audi A6 s motorem 2,8 V6/142 kW zrych–luje z klidu na 100 km/h s touto převodovkou o desetinu sekundy rychleji než vůz s manuální pětistupňovou převodovkou. A podle evropských norem je spotřeba vozu s multitronik o 0,2 l/100 km nižší než u vozu s manuální pětistupňovou převodovkou.

  • Našli jste v článku chybu?