Menu Zavřít

Automobilce UAZ se v Rusku nedaří. Chce expandovat do Afriky a Latinské Ameriky

19. 7. 2017
Autor: Profimedia.cz

Ruská automobilka UAZ chce vykompenzovat slabý prodej na domácím trhu obnovením vývozu do Afriky a Latinské Ameriky, kam dodávala v dobách Sovětského svazu. Uvedla to agentura Bloomberg. UAZ se specializuje na terénní vozy, které mají odolat obtížným podmínkám.

UAZ je divizí průmyslového holdingu Sollers PJSC. Sídlí v Uljanovsku, rodišti Vladimira Iljiče Lenina. Cílem automobilky je zvýšit podíl vývozu na celkovém prodeji v příštích třech až pěti letech ze současných 14 na 30 procent, řekl finanční ředitel Michail Belobrov.

„Zaměřujeme se na rozvíjející se trhy, na mnohé z našich bývalých partnerů z dob Sovětského svazu,“ prohlásil Belobrov. „Snažíme se ty trhy obnovit,“ dodal.

Ruský automobilový průmysl se vzpamatovává z poklesu, který trvá už čtyři roky a který podle podnikatelského sdružení AEB snížil prodej o více než polovinu. V letošním roce AEB očekává zvýšení prodeje nových aut v zemi o čtyři procenta, zatím je ale jen málo známek toho, že by se trh vrátil k silnému růstu.

„Pokles skončil, ale nevidíme žádný nový spotřebitelský boom,“ upozornil Belobrov a dodal, že letos očekává slabý růst prodeje. Loni prodej automobilce klesl o 11 procent na 51 000 vozů. Sollers také vyrábí v rámci společných podniků auta pro firmy Ford a Mazda.


Velmoc elektromobility. V Norsku po roce 2025 „vymřou“ spalovací motory

Elektromobil v Norsku vytlačuje spalovací motory. Ilustrační foto.


Holdingu Sollers loni klesl čistý zisk na 1,6 miliardy rublů (614,2 milionu korun) z 3,1 miliardy rublů v roce 2015. Příjmy se snížily o sedm procent na 35,6 miliardy rublů. Belobrov očekává, že zisk letos bude stagnovat, konkrétnější čísla však neposkytl. Podíl UAZ na ruském trhu se loni zvýšil na 3,4 procenta za dvou procent v roce 2014.

Automobilka UAZ letos poprvé od roku 1992 obnovila vývoz do Ekvádoru. Cílem automobilky jsou i další trhy v Latinské Americe, včetně Nikaraguy, Bolívie a Mexika, a také africké trhy jako je Ghana, Pobřeží slonoviny, Kamerun a Senegal. V Asii loni firma začala prodávat auta v Číně, má zájem ale také o Vietnam a Mongolsko.

Firma počítá s cenovou výhodou díky devalvaci rublu. Její vlajkový středně velký SUV Patriot se v Rusku prodává v přepočtu za 272 000 korun. Bude ale muset překonat všeobecný dojem, že její auta jsou nižší kvality. Loni, když se ruskému prezidentovi Vladimiru Putinovi nedařilo otevřít dveře nového vozu Patriot pro ruskou armádu, pokusil se situaci napravit jeden z generálů, ten ovšem kliku vozu utrhl.

FIN25

Přečtěte si také:

Návrat na íránský trh pomohl PSA zvýšit odbyt

Škrty u BMW. Automobilka se snaží ušetřit miliardu eur

Formula E, nebo LMP1? Porsche uvažuje o konci prototypů v Le Mans

 Letošní model LMP1 od Porsche je možná poslední závodní prototyp.


  • Našli jste v článku chybu?