Menu Zavřít

Automobilky registrují vozy na sebe, aby udržely iluzi růstu

12. 7. 2015
Autor: Opel

Při pohledu na tabulku sestavenou z údajů DataForce to dnes vypadá, že jedním z hlavních kandidátů na krach, je tradiční německý výrobce Opel. Už delší dobu se totiž pohybuje na dvou hlavních evropských trzích v Německu a ve Francii v popředí značek, které svoji produkci registrují téměř z poloviny na sebe.

Proč tak činí? Na to je jednoduchá odpověď – aby přežil. Odbyt jeho nových vozů není oslňující, zlevňovat tabulkové ceny nechce, a tak si svoje vozy kupuje a registruje na sebe. Vzápětí je nabízí s výraznou slevou jako nové „ojetiny“. Udržuje tak výrobu ve svých závodech a zároveň vytváří příznivý dojem, že se jeho auta prodávají, takže není třeba ceny nových snižovat.


Přečtěte si o konci továrny v Bochumi: Srdce Opelu přestalo tlouct, závod v Bochumi vyrobil poslední vůz


A má hodně následovníků, byť ne všichni tak činí ze stejného důvodu jako on. Podobně postupuje v Německu z masových značek například Mazda a Fiat, ve Francii Suzuki a Kia, v Itálii Lancia a Alfa Romeo (další dva hlavní favorité na neslavný konec), ve Španělsku Peugeot a Nissan.

Mladoboleslavská Škoda se v tomto ohledu dostala do popředí pouze na trhu ve Velké Británii.

Sliby chyby

Krátkodobě tahle taktika funguje a většina automobilových značek ji v západní Evropě běžně používá už dlouho. Není to nic výjimečného. Horší je, když se tak děje dlouhodobě. Pak si ti, kdo s tím nechtějí (nebo nemohou) přestat, zadělávají na velký problém. Nevydělávají a stejně jsou na tom i jejich prodejci, potažmo pracovníci ve značkových servisech.

Marketingová šéfka Opelu Tina Müllerová v listopadovém rozhovoru pro Automotive News Europe (ANE) tvrdila, že automobilka už na samoregistracích nebude od prvního čtvrtletí roku 2015 tak závislá. Spojovala to s nástupem nové generace modelu Corsa. Ale při pohledu na tabulku DataForce je zřejmé, že se nic nezměnilo.

Opel Corsa dostal motor 1.4 Turbo s výkonem 150 koní
Nový Opel Corsa

Nová Corsa vychýlené rameno kyvadla do původní polohy nevrátila, Opel pokračoval v prodeji neobvykle velkého počtu vlastních aut sobě nebo svým dealerům. A mnoho těchto aut bylo vzápětí nabízeno na trhu jako zánovní ojetiny s výraznými slevami.

V prvním čtvrtletí letošního roku Opel a jeho dealeři „posadili značky“ na 44 procent vozů dodaných do Německa, předloni to bylo podle DataForce 43 procent.

Celý článek si můžete přečíst v pondělním vydání týdeníku Euro


Čtěte také

Šéf Fiatu: Světový autoprůmysl čeká brzy další velká fúze

Automobilky odhalily nové modely a zvyšují tempo výroby

bitcoin školení listopad 24

Prodeje aut v EU rostou už 21. měsíc v řadě, poptávku táhlo hlavně Česko

  • Našli jste v článku chybu?