Bez prstu se nerozjede
Biometrické zabezpečení, které umožní řídit auto pouze jeho registrovanému uživateli, představila firma Hitachi - japonský výrobce elektroniky. Zařízení, jež ověřuje identitu řidiče pomocí čtečky cév v prstech, je umístěno přímo na volantu. Vynález Hitachi - využívající podobně jako u klasických otisků neopakovatelného uspořádání cév v lidských prstech - našel dle firemního sdělení v Japonsku uplatnění již na řadě míst včetně bankomatů, vstupů do podnikových budov či přihlašování k počítačům.
Porsche: Dělení nebude
Společnost Porsche popřela zprávu německého časopisu WirtschaftsWoche, že má v plánu rozdělit německou automobilku Volkswagen, jejíž součástí je i česká Škoda Auto. Porsche vlastní ve Volkswagenu 31 procent a po zrušení současného zákona omezujícího volební práva by mohlo svůj podíl v největší evropské automobilce zvýšit i na majoritu. WirtschaftsWoche napsal, že Porsche vážně zvažuje možnost rozdělení Volkswagenu do samostatných automobilek. „To je absolutní nesmysl. Nemáme takové plány. O tom přemýšlejí možná hedgeové fondy, nikoli Porsche,“ uvedl mluvčí Frank Gaube.
Limuzína končí
Novým Superbem chce Škoda Auto konkurovat vozům, jako je Ford Mondeo. Proto neplánuje limuzínu, ale hatchback, včetně verzi combi. Lze prý očekávat i verzi 4×4. Nynější Superb je v podstatě předchozí model Passatu s prodlouženým rozvorem. Jeho nástupce má svou vlastní strukturu a bude mít k dispozici nejnovější motory skupiny Volskwagen. Škoda uvedla, že vůz představí na ženevském autosalonu v březnu.