Menu Zavřít

Autoprůmysl

20. 9. 2007
Autor: Euro.cz

Krátce

Bezpečněji za tři roky

Po roce 2010 budou všechny nové automobily v Česku zřejmě povinně vybaveny systémem k přivolání pomoci v případě nehody, protože se Česká republika zavázala k podpoře včasného zavedení tísňového volání. Služba eCall by mohla v Evropě po úplné implementaci zachránit dle Evropské komise každý rok až 2500 zmařených životů.

Chybí lidé k zámkům

Společnosti Witte Automotive Nejdek, která vyrábí zamykací systémy a kliky pro automobilový průmysl, schází dostatek zaměstnanců pro zajištění zakázek. Aby dostála smluvním závazkům, hledá nové lidi v celém regionu a do Nejdku je sváží například ze Sokolovska.

Ne nadváze, říká ministryně

Ministerstvo obrany nepřistoupí na případné zvýšení hmotnosti vozidel Tatra o 300 kilogramů, řekla po zasedání bezpečnostní rady státu ministryně obrany Vlasta Parkanová. Dle Parkanové však vojáci zatím oficiálně neobdrželi od výrobce vozidla firmy Tatra Kopřivnice informaci o tom, že by automobily měly větší hmotnost, než stanovila smlouva za 2,6 miliardy, jíž ministerstvo uzavřelo s kopřivnickou firmou loni v prosinci.

Rozvojové trhy táhnou

Automobilový koncern Volkswagen oznámil, že letos hodlá zvýšit prodej své klíčové značky VW na více než 3,5 milionu vozů z necelých 3,4 milionu v loňském roce díky růstu na rozvíjejících se trzích, jako jsou Brazílie, Argentina a Čína.

Značka Pagani v Praze

Na český trh míří výrobce luxusních supersportovních automobilů Pagani. Jedny z nejrychlejších vozů světa bude dle předběžného vyjádření zastoupení značky importovat společnost Foxcar. Nejdražší model v nabídce Pagani je Zonda R (na snímku), jenž má výkon 800 koní, váží méně než Fabia a je dražší než Bugatti Veyron. Zájemci o vůz bude stačit zhruba čtyřicet milionů korun; plus nějaké drobné na benzin.

bitcoin_skoleni

Další korupčníci chyceni

Dva bývalí vedoucí pracovníci německé automobilky Volkswagen stanou před soudem kvůli korupční aféře v podniku. Zemský soud v Braunschweigu oznámil, že schválil žaloby na někdejšího šéfa závodní rady Klause Volkerta i personálního manažera Klause-Joachima Gebauera.

  • Našli jste v článku chybu?