Menu Zavřít

Autoprůmysl

14. 6. 2007
Autor: Euro.cz

Krátce

Větší hala, více laku

Technocol, který se zabývá úpravami povrchů práškovým lakováním a je jedním z českých dodavatelů pro automobilový průmysl, rozšíří výrobní halu. „Do prostor současné lakovny bude po rozšíření umístěno nové technologické zařízení pro nanášení prášků s následným vytvrzováním a pracoviště pro přípravu povrchu součástí a výrobků před aplikací práškových plastů,“ uvedla firma. Kapacita práškové lakovny tím naroste na přibližně 50 tisíc metrů čtverečních opracované plochy ročně. Firma počítá s možným rozšířením na dvousměnný provoz a předpokládá, že plánované navýšení haly dokončí ještě v letošním roce.

Motorky jdou na odbyt

Prodej nových motocyklů stoupl za pět měsíců roku o čtvrtinu na 10 258 strojů. Největší poptávka je v Praze, kde končí téměř patnáct procent motorek, naopak na Karlovarsku jde o necelá tři procenta. Vyplývá to ze statistiky Svazu dovozců automobilů (SDA). Nejprodávanější značkou je v ČR Yamaha s 1089 prodanými stroji, následuje Honda, jež prodala jen o 42 motocyklů méně, a třetí skončila Suzuki s odbytem 753 motocyklů. Domácí Jawě patří v žebříčku 33. příčka s 68 prodanými stroji.

Posudky zadá agentura

Vládní agentura pro podporu investic CzechInvest potvrdila, že nechá vypracovat tři nezávislé znalecké posudky k technologii použité při stavbě dešťové kanalizace v nošovické automobilce Hyundai. Kvůli kanalizaci se Hyundai dostala do sporu s nevládní organizací Ekologický právní servis (EPS). Právníci odhalili, že firma stavbu zahájila bez stavebního povolení a automobilka poté pokládku potrubí zastavila.

  • Našli jste v článku chybu?