Trpělivost Ferrari přináší
Český dovozce Ferrari prodal u nás za deset let existence zhruba dvě stovky sportovních aut. Prodej je však výrazně limitován kvótami, které italská automobilka každé zemi poskytuje. Zájem by prý byl daleko vyšší. „Na vůz z jediného výrobního závodu v Maranellu se čeká osmnáct měsíců,“ říká Robert Pergl, majitel společnosti HP-Exclusiv, jež Ferrari dováží. Letos by mělo Česko z Maranella získat 28 vozů, o jeden více než loni. „Každý další automobil si musíme zasloužit, neboť o kvótě pro jednotlivé země rozhodují předchozí prodeje, úroveň marketingu a sociální a společenské složení zákazníků,“ prohlásil Pergl.
Pokles autoodbytu
Prodej nových osobních automobilů v Evropě se v dubnu meziročně snížil o 0,6 procenta na 1,29 milionu vozů. Oznámil to Evropský svaz výrobců automobilů (ACEA), dle kterého se v západní Evropě v dubnu prodej snížil o 1,5 procenta, zatímco v nových členských zemích Evropské unie stoupl o 12,9 procenta. „Co se týče situace v jednotlivých zemích, nezvrátil žádný z hlavních trhů trend z prvního čtvrtletí,“ uvedla asociace. Největší evropský výrobce automobilů Volkswagen, jehož součástí je rovněž Škoda Auto, vykázal pokles prodeje o 0,2 procenta.