Menu Zavřít

Autoprůmysl

14. 9. 2006
Autor: Euro.cz

Krátce

Dražší, ale čistější
Tuzemští silniční dopravci budou moci od října nakupovat pouze nákladní auta plnící přísnější emisní normu Euro 4. Nové limity přinesou kromě šetrnosti k životnímu prostředí i zdražení nákladních aut až o 200 tisíc korun. Sdružení Česmad uvedlo, že oproti patnáct let staré normě Euro 1 povoluje nová norma pouze deset procent sazí, které jsou u dieselových motorů největším problémem.

Místo kácení stěhování
Hyundai Motor Company ohlásila, že před prosincovým zahájením stavby v Nošovicích zachrání asi tisícovku stromů, které by jinak automobilce musely ustoupit. Přestěhování stromů o dva kilometry Korejce přijde na 25 milionů korun. V lokalitě na staveništi přečkají listnaté i jehličnaté stromy zimu a po roce se většina z nich vrátí mezi nově postavené budovy v rámci sadových úprav. Zbytek bude využit na zpevnění ochranných valů. Korejci odhadují, že pravděpodobnost přežití stromů dosahuje 95 procent.

Zvyšují výrobu
Kvůli zvýšené poptávce na evropských trzích zvýšil Ford výrobu ve své továrně v německém Saarlouis. Od září se tam denní produkce zdvihla z 1830 na 1920 vozů Focus, Focus C-Max a Focus ST. V loňském roce bylo v Sársku vyrobeno celkem 422 769 vozů. Příští rok se firma hodlá zaměřit na ruský trh.

CIF24

Vystačí si s jednou sazbou
Nový ministr dopravy Aleš Řebíček uvedl, že navrhne vládě jedinou sazbu elektronického mýtného ve výši 4,05 koruny za kilometr. Ministerstvo dopravy původně počítalo se sedmi sazbami, což přepravci považovali za příliš složité. Mýtné za nákladní vozy chce stát na základě dohody s firmou Kapsch vybírat od ledna 2007.

  • Našli jste v článku chybu?