Krátce
Ve Valmezu navýšili tržby
Společnost CIE Metal CZ z Valašského Meziříčí, která se zabývá výrobou dílů pro automobilový průmysl, loni utržila za prodej zboží a vlastních výrobků a služeb zhruba 199 milionů korun. V roce 2005, kdy firma vznikla, to bylo 18,6 milionu. Několikanásobné navýšení tržeb očekává firma i v letošním roce, vyplývá z výroční zprávy.
Další miniauto od Japonců
Automobilka Toyota Motor hodlá začít s výrobou ultrakompaktního vozu, který by dodávala na evropský trh. Chce tím vyjít vstříc vysoké poptávce po tomto typu vozidel, i když nepředpokládá, že se vozítko objeví na trhu dříve než v roce 2009. Napsal to ekonomický list Nikkei. Auto se bude vyrábět v Japonsku; v počáteční fázi půjde asi o 100 tisíc kusů ročně. O ceně zatím podnik nehovoří, uvažuje ale, že by auta mohl prodávat i na japonském trhu.
Porsche made in China
Porsche, výrobce luxusních vozů, hodlá nastartovat prodeje v Číně a Indii. Destinace s obrovským potenciálem si ale vyžádají výrobu přímo na místě. Automobilka tedy zvažuje výstavbu montovny, kde by se kompletovala auta z dovezených dílů. „Porsche rozhodně nepočítá s odběrem dílů od místních výrobců,“ uvedl zdroj blízký firmě.
Hybridu se nedaří
Johan de Nysschen, výkonný viceprezident amerického zastoupení Audi, uvedl, že automobilka představí sériovou verzi svého hybridního modelu Audi Q7 až v roce 2009. Na trh by se měl vůz dostat buď těsně před koncem tohoto roku, nebo až v roce 2010. Důvod pro pozdější nasazení je prostý. Audi nedokázalo hybridní systém dopracovat na úroveň, kterou sériová výroba vyžaduje.
Poslanecké zrychlení
Na podzim by čeští poslanci měli řešit zvýšení povolené rychlosti na některých dálnicích ze současných 130 km/h na 160 kilometrů. „Jsem přesvědčen, že některé úvahy o zvýšení nejvyšší dovolené rychlosti zejména na odpovídajících dálnicích jsou možné,“ podpořil zvýšení rychlosti nový ředitel dopravní policie Martin Červíček. Zda ale úprava projde sněmovnou, není však nyní jisté.