Krátce
Oblíbený Petrohrad
Téměř půl milionu osobních automobilů ročně plánují vyrábět do tří let filiálky pěti zahraničních automobilek v pětimilionovém Petrohradu, čtvrtém největším městě Evropy. Jsou motivovány nižšími celními sazbami na dovoz součástí, jež je možné využít pouze při zachování daného podílu místních výrobců. Petrohradu se začíná říkat ruský Detroit, řekl ČTK tamní český konzul pro ekonomiku Martin Pelikán. „Nízká kvalita tradičních ruských výrobců automobilových komponent je největší brzdou rozvoje montoven,“ dodal. Expandující trh vytváří obrovský prostor rovněž pro české firmy, dle konzula se již jedna z nich podílela na stavbě závodu Toyoty.
Pionýr se líbí
Nástupce legendárního malého motocyklu New Pionýr od opavské firmy Motoscoot se úspěšně prodává. Motorku firma vyrábí v čínské továrně svého partnera TMEC. Do prodeje se v Česku dostala loni v září a nového majitele už má v Česku přes 150 pionýrů z dražší očíslované limitované edice. Ta má repliku starého sedla, klasickou červenou barvu a dobové zadní světlo. Levnější sériovou verzi (za 28.895 korun) si koupilo 250 zákazníků.
Rekordní veletrh
Veletrh Autosalon by letos mohl překonat návštěvnický rekord z předchozího ročníku 2005, kdy přijelo 143 tisíc lidí. Letos za osm dní na brněnské výstaviště dorazilo nejméně 140 tisíc návštěvníků. Konečné počty budou ještě o několik tisíc vyšší, řekla mluvčí veletrhu Lucie Horáková. Kolik přišlo žen, na něž byl aktuální veletrh zaměřen, pořadatelé nevědí.