Krátce
Rychlejší produkce Tatry.
Kopřivnická Tatra oproti loňsku zvýšila výrobu téměř o padesát procent. Nyní vyprodukuje denně až osm nákladních vozidel, o tři více než loni. „Na vyšší produktivitě se podepsalo zlepšení výrobních postupů. Našli jsme hodně slabých míst, některé problémy technického rázu byly už vyřešeny. Čas potřebný na výrobu jednoho vozu byl snížen o patnáct procent,“ říká předseda představenstva a generální ředitel firmy Ronald Adams. Kopřivnická produkce je pro letošní rok vyprodaná a Tatra už shromažďuje zakázky pro rok 2008. Firma od loňského října nabrala pět stovek nových zaměstnanců a během roku by měla přijmout nejméně 150 dalších lidí.
Dohnali a předehnali.
Japonská Toyota Motors v prvním čtvrtletí prodala 2,35 milionu vozů, a stala se největším výrobcem automobilů na světě. Předběhla amerického rivala General Motors, jemuž prvenství patřilo řadu let. General Motors ve stejném období prodal 2,26 milionu vozů, uvedla agentura AP. Toyota v posledních letech náskok amerického soupeře systematicky snižovala a už od loňska mezi analytiky zaznívaly tipy, kdy se dostane na první příčku. GM má navíc problémy s tím, aby zastavila pokles tržního podílu na domácím trhu, kde se stále více prosazují asijští výrobci.
Korejci rostou potichu.
Jihokorejský producent plechových dílů karosérií osobních aut Sungwoo Hitech postaví v průmyslové zóně Ostrava-Hrabová novou lisovnu a svařovnu. Závod tím zdvojnásobí svou kapacitu a přijme též až 800 nových zaměstnanců. Firma tuto informaci původně nezveřejnila, záměr však musela umístit na server s databází procesů EIA. Sungwoo vyrábí v Ostravě od loňského léta, přičemž současná kapacita dovolí firmě produkovat 300 tisíc sad plechových dílů ročně. V záměru společnost tvrdí, že se stavbou hal začne letos v červnu a zahájení výroby plánuje na květen 2008. Haly vzniknou v současném areálu výrobního závodu, celková plocha rozšíření činí přes 43 tisíc metrů čtverečních.