Krátce
PwC: Lokality třeba vybírat
Většina nových členských států EU je výborně připravena na investice do automobilového průmyslu. Důležitější než výběr země je proto při zakládání výrobních závodů v zemích střední a východní Evropy volba vhodné lokality v daném státě. Při dalším průzkumu pro automobilový průmysl to zjistila společnost PricewaterhouseCoopers. PwC uvádí: „Základní ekonomické rozdíly mezi státy lze identifikovat a porovnávat s relativně velkou mírou jistoty, mnohem obtížnější je však srovnání podmínek v jednotlivých regionech. A právě tyto faktory mohou o přesunu rozhodnout.“
Další rumunský bazar AAA
Největší středoevropský prodejce ojetin AAA Auto otevřel novou výkupní pobočku v rumunském Brašově. „Během dvou až tří měsíců by mělo nové centrum začít prodávat ojeté automobily,“ uvedla firma v tiskové zprávě. AAA na rumunský trh vstoupila v půli roku 2005, když otevřela pobočku v Bukurešti, kde od té doby prodala už pět tisíc aut. Firma provozuje autobazary v Česku, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. Firemní autocentrum v Brašově se nachází v místě s vysokou koncentrací místních obchodníků s automobily, v první fázi má pobočka nabízet kolem padesáti vozů včetně dovezených aut z jiných zemí.
Autíčka s doménou TPCA
Kolínská automobilka TPCA vyhrála po pěti letech spor o internetovou adresu tvořenou názvem společnosti a národní koncovkou .cz (www.tpca.cz). Firma dosud musela své webové stránky provozovat na jiné adrese. Soud nyní uznal nárok firmy a potvrdil, že bývalý majitel adresy si doménu pořídil z čistě spekulativních důvodů. Za přenechání internetové adresy požadoval až půl milionu korun. „Později nám nabízel pronájem a správu stránek,“ řekl mluvčí automobilky TPCA Matěj Matolín.