Menu Zavřít

Avast chce být součástí hardwaru

31. 3. 2014
Autor: Euro.cz

Kybernetická bezpečnost Česká antivirová společnost Avast Software by ráda navázala úzkou spolupráci s významnými výrobci hardwaru a čipů a operátory po celém světě. Avast tak chce učinit v rámci své expanze do oblasti mobilní bezpečnosti a zajímá se například o firmy jako Samsung či Qualcomm. „Chytit ty největší ryby hned na začátek nemusíme, stačit budou i ty středně velké,“ říká pro týdeník Euro provozní šéf Avastu Ondřej Vlček.

Trh s mobilní bezpečností je nyní na začátku a pro hráče typu Avast je důležité dostat se k co největšímu počtu uživatelů. Avast má společně s AVG nejoblíbenější mobilní bezpečnostní aplikace mezi běžnými uživateli, ještě lepšího postavení chce ale dosáhnout právě přes partnery. „Monetizaci na mobilních zařízeních ještě pořádně nikdo nerozlouskl, modely se ale najdou. Teď je důležité získat penetraci,“ popisuje Vlček s tím, že Avast už má „desítky milionů“ mobilních uživatelů a monetizačních aktivit zkouší několik, včetně vlastní reklamní sítě.

Partneři jsou jednou z účinných cest. Mobilní operátoři mohou totiž začít software od Avastu nabízet svým zákazníkům předinstalovaný, podobně by to mohlo fungovat také u samotných výrobců chytrých telefonů a tabletů. Díky spolupráci s výrobci čipů je zase možné integrovat bezpečnostní technologie přímo do hardwarové vrstvy, a těžit tak z licencí.

bitcoin_skoleni

Jenže o tyto kroky se snaží také další hráči na trhu. Navíc například Samsung vyvíjí vlastní bezpečnostní technologii Knox a Intel si na integraci bezpečnosti do čipů koupil McAfee. V Avastu věří, že jim dvířka pootevře nový investor CVC Capital Partners, který společnost nedávno ocenil na miliardu dolarů.

„CVC má hodně kontaktů po celém světě, z čehož můžeme těžit,“ doufá Vlček. CVC má například investice v mobilních operátorech v Hongkongu, Švýcarsku a podobně. S navázáním vztahů s výrobci hardwaru mají zase výrazně pohnout vybudované pobočky Avastu v Asii, třeba na Tchaj-wanu, kde velká část výrobců sídlí. „Hlavním cílem asijských poboček je zaměření na hardwarové firmy.“

  • Našli jste v článku chybu?