Výrazný růst zaznamenává nový hráč na trhu tankovacích karet Axigon. Zatímco v loňském roce klienti firmy prostřednictvím jejích karet nakoupili 18,4 milionu litrů pohonných hmot, v letošním roce to vypadá na téměř dvojnásobek. Jen za první tři kvartály zprostředkovala prodej 23,6 milionu litrů nafty a dalších paliv.
Axigon funguje na principu nákupní aliance, které se účastní již deset tisíc firem a podnikatelů, a dosáhnou díky tomu na nižší cenu pohonných hmot. „V září jsme se již dostali na obrat přes 80 milionů korun a v říjnu pravděpodobně překročíme hranici 90 milionů. Takže na českém trhu přibude další firma s obratem přes jednu miliardu,“ říká generální ředitel Axigonu Damir Durakovič.
Jím vedená firma roste na úkor dražších konkurentů, mezi něž patří lídr karetního trhu CCS. „Klíčem našeho růstu je nabídka plošných cen nafty pro všechny firmy a živnostníky bez závazku k minimálním odběrům. Tím jsme nabourali tržní standard, když se plošná cena nabízela jenom obrovským dopravním společnostem se závazkem k měsíčním odběrům v řádu desítek tisíc litrů,“ vysvětluje Durakovič.
Axigon pod současným názvem působí na trhu pět let, většinově jej vlastní holding Alphaduct podnikatele Vladimíra Komára. V loňském roce se prvně dostal do kladných čísel, čistý zisk dosáhl 4,4 milionu korun. Podle Durakoviče bude letošní zisk zhruba dvojnásobný. K růstu přispívá i rozšíření nabídky o alternativní paliva; Axigon začíná ve spolupráci s innogy prodávat stlačený zemní plyn CNG.
Čtěte: Jak si správně vybrat tankovací kartu? Různé poplatky výhodnost často snižují
Přečtěte si také: