Ministr dopravy Vít Bárta (VV) hodlá svěřit stavbu dálnic soukromým firmám a po francouzském vzoru je pak za odměnu nechat vybírat mýtné. Jeho výši by však stát mohl ovlivnit.
Autor: Martin Siebert
Jde o opravu dálnice D1 mezi Mirošovicemi a Brnem, severní část pražského okruhu, dálnici D3 z Veselí nad Lužnicí do Českých Budějovic, včetně obchvatu, a silnici R35 mezi Opatovicemi nad Labem a Mohelnicí. Dohromady jde o stavby za desítky miliard korun, na něž stát nemá peníze.
Soukromé dálnice jsou součástí prvního Bártova plánu dopravních staveb, které by v dalších čtyřech letech měly vzniknout. Řidičům by cestování po těchto dálnicích údajně zdražilo. Podle Bárty je možné, že by se výše mýta odvíjela podle regionů, jako je to například ve Francii. Čím bohatší kraj, tím i vyšší ceny.