Menu Zavřít

Basový koncert. Jak se jede v legendární lokomotivě t 478.1

27. 2. 2018
Autor: Archiv

Legendární lokomotiva t 478.1 s přezdívkou „Bardotka“ vždy vykazovala ne­uvěřitelnou provozní spolehlivost. Využili jsme příležitost zaburácet si s ní mimo veřejné tratě a nechali se okouzlit nejen nádherným duněním obřího šestiválce, ale i specifickou vůní dieselového stroje.

Přelom 40. a 50. let změnil československou železnici. Hlavní tahy se stavěly na východ místo západu (kam nevedou dodnes) a začalo se s jejich elektrizací. V roce 1953 ustaly dodávky parních lokomotiv a díky přílivu levné sovětské nafty se rozhodlo o urychleném vývoji dieselových lokomotiv. A zároveň dvou motorů: vysokootáčkového V12 s vrtáním 170 mm a velkého řadového šesti- či osmiválce s 310mm písty. Ten původně poháněl lodě. Vše dostal na starost znárodněný průmyslový gigant ČKD.

  • Našli jste v článku chybu?