Diplomatickým úspěchem je letošní pozice České republiky na jubilejním 70. ročníku největšího evropského agropotravinářského veletrhu Grüne Woche v Berlíně. Česko je totiž oficiálním partnerem pořadatelské země. To v praxi znamená zvýšenou možnost prezentace našich zemědělských a potravinářských produktů.
Veletrhu Grüne Woche se čeští producenti pravidelně účastní formou expozice ministerstva zemědělství. Tentokrát obsadí plochu 420 metrů čtverečních. Zaplní ji 14 potravinářských firem, které nabízejí typické české a moravské produkty. Celá připravovaná expozice je architektonicky pojata jako české městečko s kašnou či pouličními lampami. To ale není všechno. Dalších 17 potravinářských podniků, nositelů ocenění Klasa, představí návštěvníkům Grüne Woche marketingový odbor Státního zemědělského intervenčního fondu. N a rozdíl od předchozích let, kdy se v české expozici prezentovalo návštěvníkům především české pivo, je letošní paleta tuzemských podniků výrazně širší. Ukazovat své produkty budou totiž také například cukrovarníci, konzerváři, pekaři, mlékaři či uzenáři. Oproti většině ostatních světových akcí nabízí Grüne Woche ukázku zemědělských, potravinářských a zahradnických produktů zaměřenou přímo na spotřebitele. Návštěvníci letošního ročníku se mohou těšit na přibližně 500 tisíc vzorků produktů.
* GRÜNE WOCHE Messegelände Berlin od 21. do 30. ledna 2005 tematické dny:
24. ledna - Den rostlin
25. ledna - Den hospodářských zvířat
26. ledna - Den zemědělského marketingu a PR
27. ledna - Den zemědělské politiky
28. ledna - Den ekologického zemědělství