Rodinný pivovar Bernard v Humpolci zvýšil v prvním pololetí produkci piva o 11 procent na 151 tisíc 318 hektolitrů. Prodej moku se značkou Bernard se zlepšil na domácím trhu i za hranicemi. Export se na celkovém výstavu za letošních prvních šest měsíců podílel 23 procenty.
V letních měsících, kdy je prodej piva největší, přibývají pracovníkům pivovaru kvůli požadavkům na expedici odpolední a noční směny. „My se na léto samozřejmě připravujeme od začátku jara, protože pivo musí odpovídající čas ležet ve sklepě. Nemůžeme se nechat zaskočit hezkým počasím,“ podotkl mluvčí.
Od ledna do konce června prodal pivovar Bernard v tuzemsku přes 116 tisíc hektolitrů piva a v jiných zemích skoro 34 tisíc a devět set hektolitrů. V porovnání se stejným obdobím vloni zvýšil objem svého exportu o 16 procent.
Mezi úspěchy pivovaru počítá Mikulášek i to, že přes rostoucí výstav stále prodává větší objem piva v restauracích. Do sudů stáčí 60 procent celkové produkce. Obecně je podle mluvčího trend v oboru opačný a lidé nakupují stále víc piva domů v láhvích, na úkor restaurací.
Přečtěte si, kdo si činí nárok na plzeňské pivo: Právovárečníci chtějí zpět Měšťanský pivovar. Nesouhlasí s odprodejem Prazdroje |
Největší výrobu měl Bernard letos zatím v červnu, kdy uvařil 35 tisíc a 218 hektolitrů piva. Podle Mikuláška je tento výsledek nejvyšším měsíčním výstavem v historii pivovaru. Na odbyt šlo nejvíc světlé jedenáctistupňové pivo Bernard, jehož podnik za pololetí prodal 42 tisíc osm set hektolitrů, následovala světlá desítka.
Nejrychleji podle Mikuláška ale stoupala poptávka po světlém dvanáctistupňovém ležáku. Jeho prodej od začátku roku do konce června meziročně stoupl o 30 procent na 23 tisíc a sto hektolitrů.
Výstav Rodinného pivovaru Bernard stoupá v posledních letech pravidelně, za minulý rok činil rekordních 302 tisíc a dvě stě hektolitrů. Kvůli rostoucí výrobě investuje do závodu a přibírá pracovníky. Nyní zaměstnává 188 lidí, o deset víc než před rokem.
Čtěte také:
Prazdroj bude zřejmě znovu patřit Japoncům
Carlsberg věří fotbalu. Rozjíždí kampaň za 2,2 miliardy